delaurentis
Site owner
Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 7666
|
|
via -
Preturile minime aplicate masinilor rulate in vama
Cine isi cumpara un autoturism second-hand din afara Romaniei va plati restul de taxe, la o valoare cel putin egala cu cea stabilita de Finante.
Dupa adoptarea Codului fiscal in luna iulie prin care s-a introdus taxa speciala pentru prima inmatriculare a unei masini in Romania, Guvernul s-a trezit brusc amenintat de o posibila invazie a autoturismelor rulate.
Pentru ca pina la intrarea in vigoare a noilor prevederi din Codul fiscal la 1 ianuarie 2007 exista o perioada de sase luni in care importurile ar fi putut lua avint, Guvernul a stabilit un plafon minim al pretului de achizitie pentru care sint aplicate cele doua taxe.
Astfel, chiar daca un cumparator declara la vama ca a cumparat un autoturism de 1,6 litri, vechi de sase ani, cu 3.000 de euro, acciza si TVA vor fi calculate in raport cu un pret de 5.580 de euro. Daca insa valoarea aceleiasi masini este declarata ca fiind de 6.000 de euro, de exemplu, atunci taxele se aplica pentru aceasta suma. Suma minima a fost stabilita de Guvern, in incercarea de a preveni speculatiile cu vinzarile de autoturisme, cit si un import masiv de masini vechi.
In ceea ce priveste calculul accizei, Guvernul a stabilit o valoare minima de 2,5% din pretul CIP al unui autoturism rulat al carui motor are o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 de centimetri cubi. Cea mai mare acciza, de 32% din valoarea masinii, se aplica pentru motoarele care depasesc 2.500 de centimetri cubi in varianta pe benzina sau 3.100 de centimetri cubi in varianta pe motorina.
Insa din momentul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, accizele vor fi eliminate. In locul lor, va fi introdusa taxa speciala de prima inmatriculare.
La cit ajunge pretul final
Pretul final al unei masini second-hand aduse din afara se calculeaza astfel: la pretul CIP se adauga acciza, ca procent din valoarea masinii, dupa care se aplica taxa pe valoare adaugata.
Spre exemplu, la un Renault Clio fabricat in 2006, cu motor de 1,5 litri Diesel, la suma minima stabilita de Ministerul Finantelor la 7.000 de euro, se adauga acciza de 2,5% si TVA de 19%. Astfel, cele doua taxe insumeaza 1.363 de euro, ceea ce duce pretul final al masinii la 8.363 de euro. Aceluiasi model vechi de cinci ani i se aplica la un pret CIP de minimum 4.590 de euro acciza in valoare de 115 euro. Dupa adaugarea TVA, suma ajunge la 5.599 de euro.
Cei care opteaza sa achizitioneze din strainatate o masina rulata mai puternica si produsa in acest an, cum ar fi de exemplu un Volkswagen Passat de 2 litri pe benzina, vor plati o acciza de 5,5% din valoarea minima de 16.000 de euro. Modelul cu toate taxele incluse va avea o suma finala de 20.087 euro. Un Passat de generatie anterioara, vechi din 2001, ajunge sa coste 9.189 de euro, cu toate taxele incluse.
Daca alegeti un Audi A6, cu motor de 2,4 litri pe benzina, produs in 2006, suma minima la care se aplica taxele este de 21.000 de euro, iar pentru acelasi autoturism, dar fabricat in 2001, pretul minim la care se aplica taxele este de 9.140 de euro. In primul caz, dupa aplicarea accizei de 21% din valoarea masinii si a TVA de 19%, se ajunge la o suma finala de 30.237 de euro. In cazul modelului A6 vechi de cinci ani, suma se ridica la 13.160 de euro.
15.1KB
_______________________________________ - - - -
|
|