Superlink - link-uri utile si nu numai
Discutii, sfaturi, contrari - dar toate frumoase si cu tact de gentleman. Nu uitam nici de bancuri, poze funny, glume. Dar trebuie sa stiti de la inceput ca acest site nu contine materiale interzise sau ilegale.
Lista Forumurilor Pe Tematici
Superlink - link-uri utile si nu numai | Reguli | Inregistrare | Login

POZE SUPERLINK - LINK-URI UTILE SI NU NUMAI

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Alexandraa. pe Simpatie
Femeie
22 ani
Braila
cauta Barbat
26 - 80 ani
Superlink - link-uri utile si nu numai / Financiar intern / utile self-learning Moderat de dmldone, mad_bull, micutza
Autor
Mesaj Pagini: 1
dmldone
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 50


_______________________________________
Idei de afaceri - propuneri si sfaturi
Forumul targujienilor de pretutindeni


pus acum 18 ani
   
dmldone
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 50
poate aveti de facut un referat sau altceva:



_______________________________________
Idei de afaceri - propuneri si sfaturi
Forumul targujienilor de pretutindeni


pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
Academic Service, EUI, Florence



135 Doctoral Grants at the European University Institute in Florence

The EUI is one of Europe's leading academic institutions in postgraduate
studies. The Institute is unique in its European, comparative and
interdisciplinary focus, and offers up to four years scholarship to
research students, leading to a doctorate.

Applications are invited for the doctoral programmes in:
- Economics
- History & Civilization
- Law (also one-year LL.M. programme)
- Political & Social Sciences

Further information and online application materials are available at

For queries please contact

UK-based applicants may direct their queries to Ken Hulley at the EUI,
e-mail: ken.hulley @ iue.it


The University Association for Contemporary European Studies can be found at


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
Greselile unui plan de afaceri
Ai deja o idee cam ce cuprinde un business-plan. Te-ai inarmat cu o tona de materiale despre cum trebuie intocmit si toti cunoscutii ti-au dat o multime de sfaturi: fa aici asa, fa dincolo asa, dar pun pariu ca nu ti-au spus si ce greseli clasice sa eviti.

1. Amanarea intocmirii unui business-plan

Nu astepta sa intocmesti un plan de afaceri exact cand te afli sub presiune si ai ajuns la momentul Tzero, cand chiar trebuie sa il intocmesti. Ai nevoie de timp ca sa faci un plan de afaceri "valabil" in care sa nu existe informatii care se bat cap in cap sau incomplete. "Nu am timp sa fac un business-plan" sau "De plan de afaceri imi arde mie? Sunt prea ocupat". Iata doua tipuri de rapsunsuri pe care multi le dau cand sunt intrebati de business-plan si mai ales de (in)existenta lui.

2. Fluxul de lichiditati

Chiar daca pare greu de crezut, fluxul de lichiditati sau de numerar (cashflow) este mult mai important decat cifrele vanzarilor, ale profitului sau orice altceva iti sare in ochi la prima vedere la un business-plan. Multi se gandesc la profit si nu la fluxul de lichiditati. Cand imaginezi impreuna cu prietenii tai o noua afacere te gandesti in mod instinctiv intai la costul de productie, cu ce suma ar trebui sa vinzi si ce profit/unitate vei obtine. Suntem obisnuiti sa gandim in ecuatii simple de genul "pret de vanzare minus costuri si cheltuieli egal profit".Din nefericire nu PROFIT cheltuim, ci CASH. Intelegerea ideii de flux de lichiditati este cruciala.

3. Inflatie de idei noi

Planurile nu vand idei de afaceri noi investitorilor. Oamenii vand acele idei. Planul de afaceri, desi necesar, este doar o forma de a prezenta informatia intr-un mod elaborat si nu in ultimul rand atractiv. Investitorii investesc in oameni, nu in idei. Nu ideea stralucita este baza afacerii, ci un "cocktail" de timp, bani, perseverenta si chiar intuitie. Foarte putine afaceri de succes sunt bazate pe o idee noua cu desavarsire. O idee noua este mai greu de "vandut" decat una deja existenta, pentru ca este mai greu de digerat si de crezut in reusita acesteia.

4. Obiective vagi sau ireale

Lasa la o parte frazele "mestesugite" care nu comunica nimic (cum ar fi "vreau sa devin cel mai bun, cel mai mare, cel mai tare de pe piata". Tine minte ca obiectivul final al unui plan de afaceri sunt rezultatele. Trebuie mentionate date specifice, responsabilitati manageriale, bugete si etapizarea activitatii.Un plan de afaceri, oricat de bine ar suna este lipsit de orice valoare daca nu produce rezultate.

5. Plan de afaceri "bun la toate"

Croieste-ti planul de afaceri care sa se potriveasca perfect afacerii tale. Nu adapta, modifica, bricola, cosmetiza un plan de afaceri asa-zis standard pe care sa il apropii de specificul business-ului tau. Planurile de afaceri pot fi planuri de actiune detaliate, planuri financiare, de marketing sau chiar personale. Pot fi intrebuintate pentru a porni o noua afacere sau doar pentru a conduce o afacere deja existenta mai bine.

6. Prioritati diluate

O lista de prioritati cu 3-4 obiective reprezinta o strategie. O lista de prioritati cu 20 de de obiective este orice altceva decat o strategie coerenta si inchegata. Pe masura ce adaugi tot mai multe insemnari, le diluezi din importanta tuturor "item-urilor" prezente pe lista de asa-zise prioritati


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
BURSE studentesti

1. Bucharest Summer University 2006
2. CERG SummerSchool: MultiRISK
3. Schimb multilateral, 19 - 31 august, Mostar, Bosnia & Herzegovina
4. PhD Studentship in Maintenance Management
Pentru detalii click

STIRI si Anunturi de Student

1. Somajul tinerilor absolventi se pierde in doua luni (IMPORTANT!!!)
2. Baremul testului de română este greşit!
3. Examinatorii au facut exces de zel la Capacitate
4. Nu trageţi în Spiru Haret!
Pentru detalii click

PROPUNERI pentru Studenti

1. Sala Palatului devine primul "mall cultural" din Romania
2. A mai ramas o saptamana! Aplica acum la Business WarGame TotalSoft!
3. Build your career in Electronic Arts! - Job
4. Scoala de vara la muzeul "Grigore Antipa"
Pentru detalii click


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
via -


Globalizarea afacerilor – schimbări în noua economie (I)


        Schimbările în coordonatele mediului economico-social vizează economia mondială în ansamblu precum şi, în mod diferenţiat, fiecare economie naţională. Pentru entitatea economică modernă, mediul extern la care îşi raportează activitatea are tendinţa extinderii spaţiale. Nu este vorba însă numai de firmele care prin profilul, dimensiunile şi amplasarea lor îşi finalizează activitatea pe pieţe ale mai multor ţări. Chiar şi entităţile care îşi circumscriu activitatea în limitele pieţei interne sau numai locale sunt expuse efectului unor mutaţii înregistrate pe o scară mult mai largă decât cea naţională.
       
        Interdependenţele dintre componentele economiei
       
        Situaţia este explicabilă în condiţiile creşterii interdependenţelor dintre componentele economiei şi, respectiv, pieţei mondiale. Mecanismele economiei de piaţă implică confruntarea şi tendinţa de echilibrare a cererii cu oferta pe spatii geografice din ce în ce mai largi, fluxurile peste graniţe având drept obiect mărfuri, servicii, capitaluri, tehnologii, forţă de muncă. Mai mult chiar, constatăm că se înregistrează un “export-import” de crize, de inflaţie şi alte asemenea fenomene ale mecanismului de piaţă. ÃŽn acest cadru se înscrie fenomenul globalizării afacerilor la nivel internaţional, fenomen ce impune o modificare de atitudine din partea firmelor în raport cu problemele pieţei mondiale. Tendinţele manifestate de tot mai multe ţări de a-şi marca semnificativ prezenţa pe piaţa internaţională (de exemplu: Olanda realizează 50 % din PNB, iar Suedia 30 %, pe seama schimburilor economice externe) duc la o diluare a “graniţelor” dintre afacerile interne şi afacerile internaţionale. Această situaţie se constituie într-o premisă a dezvoltării conceptului de “globalizare a afacerilor”, abordare unitară de către firma, subordonată obiectivelor strategice pe care şi le-a fixat. Implicarea internaţională a unei entităţi cere mai multă atenţie faţă de legăturile ce se pot crea atât din spaţiul regional sau naţional, cât şi din cel internaţional. Odată cu proliferarea societăţilor transnaţionale şi multinaţionale, distanţele în spaţiu îşi pierd treptat semnificaţia. Avantajele comparative oferite de diferite ţări pe piaţa internaţională a muncii, precum şi reglementările legislative diferenţiate în materie de politică fiscală, fac ca un produs de complexitate medie (de exemplu, un costum, un robot sau un automobil) să fie rezultatul cooperării filialelor unei firme transnaţionale din mai multe ţări.
       
        Transformări majore
       
        După al doilea război mondial au avut loc schimbări de o mare diversitate şi complexitate în ansamblul condiţiilor tehnico-ştiinţifice, politico-sociale, economice şi culturale care formează cadrul general de mişcare a economiei mondiale. Amplul proces de creştere a numărului ţărilor care şi-au câştigat suveranitatea a determinat multiplicarea centrelor de decizie autonomă, de asemenea s-a ajuns la un grad mai ridicat de eterogenitate a sistemelor economice reale, a nivelului de dezvoltare economico-socială a ţărilor. ÃŽn aceste condiţii, interdependenţele economiilor naţionale nu numai că dobândesc noi dimensiuni şi caracteristici, dar au şi o perspectivă nouă. O serie de ţări care au suferit mari pierderi în cursul celui de-al doilea război mondial precum Germania şi Japonia şi-au refăcut economia pe o bază tehnică modernă. Creşterea lor economică a devenit treptat atât de mare astfel încât întreaga lume a apreciat-o ca pe un adevărat miracol. Ori acest fapt, ca şi schimbările profunde ce au avut loc în aparatul de producţie al altor ţări, a dus la modificări considerabile în raporturile de forţă pe plan internaţional.
       
        Evoluţii surpriză
       
        Cine ar fi putut să prevadă la începutul anilor `90, că o economie supercentralizată cum a fost cea a Chinei, va putea să rupă toate canoanele şi să cucerească piaţa mondială cu produse ieftine în toate domeniile. De la produse tradiţional recunoscute, gen confecţii din bumbac, încălţăminte sau produse de artizanat, până la calculatoare şi automobile, economia Chinei a uimit prin puterea de penetrare pe orice piaţă, ceea ce a condus la unirea marilor puteri economice pentru a pune la punct strategii care să încerce să ţină sub control „fenomenul chinez”. Limitele naţionale ale dezvoltării social-economice au început să devină prea înguste. Graniţele statale, restricţiile comerciale la export şi import ca şi cele referitoare la circulaţia capitalurilor şi a forţei de munca au început să frâneze dezvoltarea şi în felul acesta, anumite grupări de state au resimţit nevoia unei colaborări într-un cadru mai larg.
       
        Societatea Informaţională - Societatea Cunoaşterii
       
        Se spune ca societatea spre care ne îndreptăm este deja, sau va fi Societatea Informaţională - Societatea Cunoaşterii. Sintagma prin care este desemnată noua societate relevă în mod deosebit mijloacele pe care aceasta se va baza şi progresul lor, ceea ce, la prima vedere, lasă impresia unei denumiri pur tehnice. Sintagmele prin care au fost desemnate societăţile de până acum conţin câte un cuvânt-cheie cum ar fi sclavagism, feudalism, capitalism, care sintetizează o gamă de stări sociale posibile pe care oamenii, individual şi/sau în grup, se situează în mod inevitabil, în funcţie de anumite condiţii, constituind o structură economico-socială caracteristică. Evident, nu s-a găsit încă cuvântul cheie prin care să se poată releva ceea ce este sau va fi fundamental sub aspect economic şi social pentru noua societate. Societatea Informaţională - Societatea Cunoaşterii este o sintagma ce deplasează denumirea spre alte sfere. Acestei societăţi în formare, îi va fi proprie o activitate economică, sau mai direct spus, o economie mult schimbată faţă de cea de odinioară, şi faţă de cea actuală, pe care o denumim, cel puţin acum, noua economie, sintagmă care ne atrage atenţia că ceea ce este nou va fi atât de important şi semnificativ, încât va justifica însăşi denumirea respectivă.
        Nici sintagma “noua economie” nu este fericit aleasă, dar redă, în mod clar, mesajul schimbărilor profunde care vor avea loc. ÃŽn plus, termenul a mai fost folosit de-a lungul timpului şi poate genera confuzii. Fiecare societate a avut tipul propriu de economie şi aceasta era o nouă economie în raport cu cea aparţinând vechii societăţi, dar ea devenea veche în momentul în care societatea evolua şi intra într-o nouă etapă. Mai avem în vedere că şi progresele din ştiinţa economică au fost generatoare de schimbări atât de ample, încât de la un anumit moment încolo, s-a vorbit de o nouă economie ceea ce, în realitate, înseamnă o nouă etapă, o altă explicaţie dată de ştiinţă economică, de teorie pentru economia faptică. Pentru demersul nostru, sintagma “Noua Economie” trebuie considerată temporară, (până se va ajunge la una adecvată pe baza succeselor din cercetarea economică. De asemenea, trebuie să acceptăm dubla sa conotaţie:
        Sintagma unei noi realităţi economice care a început să se constituie în cele mai dezvoltate ţări dar care, în principiu, poate fi accesibilă şi altora; Treaptă nouă în progresul teoriei economice. (va urma)
       


Dr. ec. Violeta Tătaru


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
Globalizarea afacerilor – schimbări în noua economie (II)


        Contextul istoric ce impune noul tip de societate este acelaşi şi pentru economia viitorului şi se caracterizează prin câteva aspecte majore:
        - Evoluţia economiei în contextul istoric
        - Finalitatea economiei contemporane
        - Raportul resurse - nevoi
        - Noua economie
       
        Evoluţia economiei în contextul istoric
       
        Contextul istoric ce impune noul tip de societate este acelaşi şi pentru economia viitorului şi se caracterizează prin câteva aspecte majore:
        Omenirea constituie astăzi rezultatul evoluţiei în decursul căreia s-au acumulat reziduurile de lungă durată ale tuturor modelelor de existenţă pe care le-a parcurs, şi care, luate împreuna, formează o barieră în calea progresului căutat, aşteptat şi meritat de generaţiile actuale şi viitoare. ÃŽnvingerea acesteia este de neconceput fără progresul rapid şi profund al cunoaşterii şi al promovării sale în societate, dar mai ales în economie.
        Populaţia s-a înmulţit încât, după aprecieri realiste, a depăşit gradul de susţinere al ecosistemului natural. Acum sunt 6 miliarde locuitori, dar ONU estimează ca vor fi 11 miliarde în 2050 şi se consideră că cei 27 de oameni care se nasc la fiecare 10 secunde numai “cu puţin noroc vor avea hrană suficientă, apă potabilă şi locuinţe decente”.
        Oamenii au evoluat chiar şi după ce au ajuns la cunoştinţele necesare, ca şi când nu ar fi ştiut ca trăiesc într-un cerc închis (cel puţin până la cucerirea cosmosului), depăşind capacitatea de autoregenerare a planetei.
        Asistam la o risipă enormă de resurse utilizate în scopuri militare, ce depăşesc cu mult exigenţele apărării şi ameninţă însăşi existenţă vieţii pe Pământ, la care se adăugă cele specifice societăţii de consum, tehnicile şi tehnologiile mai eficiente şi disponibile ce ar trebui aplicate şi generalizate. Risipa pare să fie un produs inerent al caracteristicilor sociale, economice şi culturale ale epocii noastre.
       
        Finalitatea economiei contemporane
       
        Finalitatea acestei economii va rămâne omul şi satisfacerea trebuinţelor sale. Dacă scoatem omul din economie, aceasta nu mai are nici un sens. Şi până acum s-a pornit de la om, dar creşterea demografică discreţionară a creat grave probleme ce releva insuficienţa resurselor pentru susţinerea unui asemenea comportament. Se cere creştere economică (dezvoltare) tot mai mare pentru că se măreşte populaţia şi, totodată, fiecare vrea să trăiască mai bine. Pentru creşterea economică s-a apelat la noi şi noi resurse, diminuându-le ameninţător pe cele neregenerabile şi nereproducându-le la nivelul adecvat pe cele reproductibile. Problema resurse-nevoi, proprie oricărei economii este acum mai tensionată decât oricând şi nu mai poate fi rezolvată recurgând la modelele existente, pentru că nu a dat rezultate. Apare necesitatea schimbării modelului. ÃŽn centrul atenţiei a rămas şi va rămâne omul, dar nu omul-număr, cantitate, ci omul-valoare. Este de neînţeles de ce pe Planetă trebuie să existe din ce în ce mai mulţi oameni, în condiţiile resurselor care oricum le-am considera, tot limitate rămân. Nu exista ieşire decât dacă ne vom educa să facem faţă mai bine cu ceea ce avem, dar valorificându-le mai bine. Dacă am avea timpul fizic necesar să urmărim cum mass media induce ideea, existenţială de altfel, a creşterii populaţiei globului, care devine un slogan în mare măsura cu rezonanţă militaristă şi care, prelungit dincolo de anumite limite, poate conduce (aşa cum de altfel se şi confirmă la aspiraţii privind spaţiul vital, conflicte zonale, zonal-regionale şi nu numai.
       
        Raportul resurse - nevoi
       
        Tensiunea acumulată în raportul resurse-nevoi are deja reverberaţii globale. Se contestă, dar se şi susţine dreptul permanent al popoarelor asupra resurselor naturale şi în acelaşi timp popoarele sunt considerate fiecare pe teritoriul său, dar se aud tot mai tare voci oficiale şi se organizează acţiuni care susţin că resursele naturale sunt patrimoniul umanităţii şi ca urmare, toate popoarele ar putea avea dreptul asupra tuturor resurselor, oriunde s-ar situa acestea. Curios pentru unii, firesc pentru alţii, s-au delimitat apele teritoriale, dar tot ar rămâne problema resurselor din oceanul planetar, care încă n-a fost împărţit şi continuând la nesfârşit tensiunile vor persista, se vor adânci în funcţie de „n” motive reale sa artificiale. Noua economie nu mai poate fi o economie de piaţă în sensul actual. ÃŽn ciuda progreselor făcute, aceasta din urma a ajuns în impas. Piaţa nu mai poate gestiona resursele la nivelul noilor exigenţe, ea a determinat împărţirea mondială în bogaţi şi săraci şi pune sub semnul întrebării existenţa multora şi în primul rând a celor afectaţi de malnutriţie şi de lipsa sau insuficienţa asistenţei sanitare. Oricum, piaţa are limitele sale, generează externalităţi de toate felurile şi, în plus, nu poate soluţiona satisfacerea trebuinţelor colective care devin din ce în ce mai ample şi stringente condiţionând în mod hotărâtor calitatea vieţii. Soluţia spre care alunecă acum economia este afirmarea tot mai puternică a statului.
       
        Noua economie
       
        Noua economie se formează şi va funcţiona beneficiind de caracterul democratic al societăţii viitorului. Rolul determinant revine, desigur, politicii economice care “fixează” opţiunile generale în domeniu, prin testarea acestora în ciclurile electorale. Asemenea opţiuni vor trebui fundamentate ştiinţific, să nu aibă caracter electoral-demagogic. Oamenii politici nu mai pot şi nu mai trebuie consideraţi “buni în toate domeniile”, rolul lor trebuie să se limiteze la polarizarea celor mai multe opţiuni sau a celor majoritare în orientarea economiei şi apoi, prin funcţiile pe care le vor ocupa în structura politică, să “vegheze” dacă ceea ce se realizează corespunde sau contrazice opţiunile electorale. Punerea în aplicare, detalierea şi executarea acestora revine, de drept şi de fapt, tehnocraţilor. Fără profesionalism nu se mai poate, societatea cunoaşterii impune profesionalismul în economie şi tehnocraţia ca ferment al noii economii. Noua economie pe care o văd şi care sper să se vrea, va consacra supremaţia managerului, a specialistului, care trebuie să dispună de o bună pregătire, ceea ce induce ideea asigurării unei priorităţi în dezvoltarea învăţământului şi cercetării ştiinţifice. ÃŽn acest sens este de remarcat câtă dreptate avea Friederich von Hayek, când spunea după ce a primit premiul Nobel pentru economie, că „Numai participanţii direcţi la procesele economice dispun de cunoaşterea necesară pentru a lua decizii eficiente”. ÃŽnvăţarea devine procesul general caracteristic noii economii, pentru că economisirea resurselor şi orientarea acţiunilor în direcţia satisfacerii nevoilor mai mari şi mai diferite cu resurse limitate, presupune cunoaştere, generalizare, învăţare pentru toţi membrii societăţii viitorului. Pentru a face activitate economică într-un anumit fel, trebuie să existe cunoştinţele necesare în acest sens, iar pentru a le asigura, cunoaşterea trebuie să fi avut loc înaintea acţiunii economice. Consider că neapărat trebuie acordată prioritate proceselor generatoare de cunoştinţe noi, cercetării tehnico-ştiinţifice. Rezultanta generală a învăţării trebuie să fie creşterea evidentă a eficienţei în general şi a celei economice în special. Desigur, odată cu aceasta se pune şi problema comensurării adecvate a proceselor economice, inclusiv a eficienţei însăşi, pentru a dobândi mai multă relevanţă şi fidelitate faţă de fenomenele respective.
        Promovarea noii economii în România înseamnă acum o apropiere de standardele economiilor dezvoltate şi ale structurilor euro-atlantice, atât prin caracteristici generale cât şi prin tendinţele pe termen lung.


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
Globalizarea afacerilor, schimbări în noua economie (III)


        Pentru a reuşi, „noua economie” este necesar ca opţiunile de politică economică validate electoral să se concretizeze imediat în strategii pe termen mediu şi apoi, neapărat, în strategii pe termene foarte lungi (25-50 ani) pentru a asigura continuitatea şi complementaritatea acţiunilor economice. Aceasta ar contribui, totodată, la creşterea eficienţei în gestionarea resurselor şi aşa foarte limitate ale României.
       
        Strategia de dezvoltare a economiei
       
        Elaborarea acestor strategii ar fi trebuit să fi fost gata în perioada 2004-2005 şi apoi să se asigure agregarea lor spre 2007-2008.
        Deciziile privind strategia dezvoltării economiei suferă din lipsă de coerenţă şi drept urmare realizările în domeniul macrostabilizării sunt inegale, performanţele în domeniul creşterii economice sunt fluctuante, iar inflaţia şi şomajul au ajuns la cote alarmante. Agenţii economici consideră că actualul mediu economic nu este suficient de stabil încât să stimuleze economiile şi investiţiile interne şi externe.
        Se apreciază că programul de rentabilizare a activităţilor economice şi de restructurare va mai dura încă mulţi ani, la care se adaugă drumul sinuos al reformei şi instabilitatea macroeconomică care determină entităţile să nu accepte în totalitate reforma. Instabilitatea politică din România nu este în măsura să asigure consolidarea mecanismelor de piaţa instaurate şi să funcţioneze suficient. Administraţia publică nu este deocamdată în măsură să asigure o aplicare a legilor după adoptarea lor. Sectorul financiar s-a dovedit până în prezent incapabil să-şi asume riscul de intermediere financiară, iar pentru a lupta împotriva corupţiei este necesar un sistem de control mai eficace.
       
        Costurile integrării în U.E.
       
        Costurile concrete ale aderării la Uniunea Europeană, detaliate pe înţelesul fiecăruia dintre noi, fie nu sunt definitivate, fie sunt de natură să ne prăbuşească moralul.
        Institutul European din România a făcut public „Impactul aderării la Uniunea Europeană asupra României” reprezentând de fapt un set de studii ca fiind răspunsuri la întrebări de genul: Cât ne costă aderarea? Cine câştiga şi cine pierde?. Nici un oficial nu vrea să vorbească despre aceste aspecte, deşi prin ministere calculele sunt gata şi, în linii mari, se cam ştie câţi şomeri vor fi, ce industrii vor murii, sau cât de dramatic se va subţia coşul zilnic. Având în vedere că 70 % din exporturile celor zece ţări membre, au ca destinaţie piaţa comună, putem spune că doar 4 % din comerţul exterior al Uniunii Europene are ca partenere aceste ţări. Se presupune că în primii cinci ani după aderare, spre exemplu, economia Ungariei va creşte cu 4 % , iar cea a Cehiei cu 2 %, în timp ce pe ansamblul Uniunii, majorarea PIB-ului va fi de ce mult 1 %, ceea ce reprezintă o veste bună. Companiilor estice, în măsura în care supravieţuiesc şocului concurenţei de pe Piaţa Unică, li se deschide orizontul unei clientele enorme. Anul 2010 le va găsi disputându-şi un număr mai mare de 450 milioane de consumatori. Temerilor guvernelor noilor state membre şi viitoare membre, privitoare la posibilitatea dispariţiei celor mai multe companii naţionale, li se opune speranţa unui BOOM al investiţiilor străine. Cei mai mulţi se aşteaptă ca odată primite în Uniune, ţările foste comuniste, să devină mai tentante pentru capitalul străin ca până acum .
       
        Economia mondială, rezultatul unui proces îndelungat
       
        Economia mondială este rezultatul unui proces îndelungat având ca rezultat totalitatea economiilor naţionale legate între ele printr-un complex de relaţii internaţionale generate de participarea statelor la diviziunea internaţională a muncii şi la circuitul mondial fiind guvernate de o ordine economică internaţională specifică etapei istorice date. Un aspect esenţial al situaţiei specifice în care se afla economia mondială contemporană îl constituie asimetria profundă dintre nivelurile de dezvoltare a statelor, fapt ce influenţează în mare măsură interdependenţele economice internaţionale. Datele statistice arată că jumătate din populaţia globului (cca. 56 %) se află în ţările cu economie subdezvoltată, în care produsul naţional brut este situat între 90 dolari şi 499 dolari/locuitor; aceste ţări contribuind la producţia mondială cu doar 8,5% în timp ce ţările dezvoltate deţin peste 68% din producţia mondială deşi reprezintă doar 18,7% din populaţia lumii. ÃŽntre productivitatea muncii sociale si PNB per locuitor se menţin decalaje mari. Creşterea sau scăderea preţurilor la materii prime şi combustibili, creşterea sau scăderea dobânzilor la creditele acordate diferitelor ţări precum şi ponderea datoriilor externe au făcut să crească sensibilitatea economiilor naţionale faţă de evoluţia şi tendinţele vieţii economice internaţionale, imprimând interdependenţelor dintre ţări o dinamică pe care n-au avut-o până acum. Luând în calcul doar trei centre de putere: Europa Occidentală, America de Nord şi Asia de Sud-est şi un singur indicator (PIB) se evidenţiază faptul că Asia de Sud-est şi Japonia continuă să avanseze spre primul loc, SUA având tendinţa să decadă, venind din urmă ţările din Europa Occidentală. ÃŽncă din ultimul deceniu al secolului trecut aproape jumătate din producţia mondială, calculată ca pondere în PIB global aparţin Asiei din zona Pacificului. Schimbări ca acestea sunt de natură să exercite o anumită reorientare în ceea ce priveşte interdependenţele internaţionale.
       
        Restructurarea ordinii internaţionale
       
        ÃŽn cel de-al treilea raport Clubul de la Roma, intitulat “Restructurarea ordinii internaţionale” se subliniază faptul ca: “interdependenţele sunt de fapt, de asemenea natură încât relaţiile internaţionale sunt sensibile la trepidaţii cât de mici sau la acţiuni insuficient gândite ale unei singure naţiuni. Am văzut de exemplu că stabilitatea sistemului monetar internaţional a devenit extrem de sensibilă la acumularea surplusurilor şi deficitelor unei singure naţiuni şi că astăzi economia unei naţiuni este mult mai rapid şi mai drastic afectată de schimbările petrecute în economia altei naţiuni decât cu un deceniu mai înainte”. Raportul Clubului de la Roma evidenţiază interdependenţele Nord-sud dintre ţările bogate şi sărace, iar acestea pot fi interdependenţe generate de nevoia de alimente (unele ţări au surplusuri în timp ce altele au deficite alimentare), interdependenţe generate de nevoia de energie şi minerale în condiţiile în care cererea şi oferta au traiectorii geografice diferite, sunt interdependenţe generate de posibilitatea dereglării sistemelor de susţinere a vieţii, de apărare a mediului înconjurător şi mai sunt în al patrulea rând speranţele de a reduce decalajele izbitoare dintre bogaţii şi săracii lumii. Fiecare tip de interdependenţă îşi are propriile sale posibilităţi, ameninţări şi implicaţii politice şi interacţionează cu celelalte. ÃŽn consecinţa, interdependenţele economice internaţionale înseamnă cooperare reciproc avantajoasă între state suverane bazate pe principiile dreptului internaţional, pentru progresul fiecărei naţiuni. Omenirea este confruntată cu o serie de probleme şi presiuni a căror soluţionare cere atenţie, gândire şi acţiuni concrete, la scară naţională şi internaţională. Noua economie ce se conturează va trebui să răspundă la o multitudine de cerinţe pe care afacerile în sine le impun. Entităţile vor mai mult, de calitate mai mare, în interesul lor şi al celor pe care le reprezintă. Globalizarea este modalitatea sau sistemul de receptare şi abordare pe termen lung a marilor probleme contemporane, determinate de interacţiunea multiplelor procese şi fenomene economice, tehnice, politice, sociale, culturale şi preconizarea soluţionării lor într-o largă perspectivă de către comunitatea internaţională. Depinde numai de noi, de modul nostru de gândire şi de cum punem în practică ce gândim acum, ca viitoarea societate - Informaţională sau a Cunoaşterii – cum vrem s-o numim, să răspundă cerinţelor generaţiilor ce vor veni.


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
- mediu

_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
0 sfaturi pentru promovarea unui eveniment

Acum patru-cinci ani orice eveniment de business rula cu casa de bilete inchisa. Va aduceti aminte de prima editie Zilele Biz in 2002? Era o vreme in care numarai pe degetele de la o mana TOATE evenimentele de business din Romania.

In 2006 avem 5-10 evenimente de business in fiecare luna – iar online-ul a devenit principalul canal de comunicare.

Am strans cateva idei cumulate in patru ani de marketing pentru evenimente.

Si – ca in orice industrie in care concurenta creste – nevoia de eficienta atrage atentia asupra onlineului. Pentru ca, evident, Internetul este primul loc in care consumatorii cauta informatii.

10 sfaturi utile pentru promovarea online a unui eveniment:

1) Fa un website

Rocket-science? Nu. Azi un website il poti face in cateva ore si ma surprinde sa vad inca evenimente fara website dedicat.

2) Ofera cat mai multe modalitati de inregistrare si plata

Formular online, contact telefonic, plata cash si prin banca, de ce nu cu cardul online – cu cat mai multe optiuni cu atat mai sigur esti ca nu ratezi nici un potential client care ar putea amana momentul inscrierii.

3) Ofera detalii complete despre speakeri

De ce ma duc la un eveniment? Ca sa vad prezentari, corect? Ale cui? Nume necunscute in combinatii cu companii mai mult sau mai putin cunoscute? Speakerii sunt de fapt produsul evenimentelor – de ce li se acorda atat de putina atentie?

4) Ofera detalii complete despre conferinte / seminarii

Speakerii sunt produsul, iar conferintele sunt ambalajul. Tiltlurile sexy atrag, insa nu ajuta potentialii clienti sa inteleaga ce vor vedea. Titlurile plictisitoare... Workshopurile trebuie prezentate exact ca trainingurile: de ce sa vii, ce primesti si cu ce pleci de acolo. Vi se pare ca sunt asa acum?

5) Ofera detalii despre organizatori

Credibilitatea este data de furnizor, corect? De experienta si expertiza acestuia. Nu te gandi ca „toata lumea stie” cine esti. Nu e nici pe departe asa.

6) Comunica cu public relevant

Ok, daca tot comunici pe email – nu o face in masa. Nu o sa pronunt spam, ok? Dar sa comunici cu mii de oameni care nu se regasesc in targetul unui eveniment, chiar avand permisiunea lor, este o greseala.

7) Nu incerca sa incluzi TOATE informatiile in fiecare newsletter

Ati vazut newslettere de eveniment care aveau, ei bine, hmm... tot site-ul? Cu meniuri si tot tacamul? Come on!! Nu este ultimul glont ca sa incerci sa spui totul – concentreaza-te pe un singur aspect in fiecare newsletter.

8) Pregateste continutul newsletterelor corelat cu timpul ramas pana la eveniment

Dozeaza eforturile si propunerea de vanzare corelat cu timpul ramas pana la eveniment. Cu un an inainte nu are rost sa pui accent pe „Cumpara acum la oferta”, ci pe explicarea conceptului de eveniment. Invers, cu o zi inainte e foarte putin probabil sa convingi pe cineva care atunci aude prima data de eveniment, asa ca descrierea conceptului este putin relevanta.

9) Targeteaza newsletterele

Oamenii diferiti au motive diferite pentru a participa la evenimente. Trateaza-i ca atare daca ii poti identifica in baza de date. Un General Manager vine pentru ceva, un Art Director pentru altceva – e mai probabil sa ii convingi daca le vorbesti fiecaruia pe limba lui trimitant doua newslettere separate cu continut adaptat.

10) Nu fii disperat in comunicare

Pentru ca ne prindem toti.


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la