Superlink - link-uri utile si nu numai
Discutii, sfaturi, contrari - dar toate frumoase si cu tact de gentleman. Nu uitam nici de bancuri, poze funny, glume. Dar trebuie sa stiti de la inceput ca acest site nu contine materiale interzise sau ilegale.
Lista Forumurilor Pe Tematici
Superlink - link-uri utile si nu numai | Reguli | Inregistrare | Login

POZE SUPERLINK - LINK-URI UTILE SI NU NUMAI

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sexy_andrea2006
Femeie
22 ani
Sibiu
cauta Barbat
22 - 48 ani
Superlink - link-uri utile si nu numai / Financiar intern / util imm-uri Moderat de dmldone, mad_bull, micutza
Autor
Mesaj Pagini: 1
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
IMM-urile vor putea de acum inainte sa isi gaseasca mai usor drumul prin
jungla serviciilor europene. Europa este mai aproape de IMM-uri prin
crearea a 15 aliante regionale b2europe, care reunesc organizatii de
sprijin in afaceri pentru a oferi servicii complete IMM-urilor.

Sustinuta si de un nou parteneriat intre Centrele Euro Info (EIC) si
Reteaua Centrelor de Inovatie (IRC), care va spori cooperarea dintre cele
doua retele, b2europe va facilita IMM-urilor extinderea afacerilor,
accesul la tehnologii, precum si gasirea de parteneri de afaceri sau
oportunitati de finantare. In Bucuresti, EIC si IRC au decis sa ofere un
pachet comun de servicii pentru IMM-uri.

Informatii complete pe site-ul Delegatiei Comisiei Europene in Romania:

Numai bine,
Mihaela
______________________________
Mihaela Nicolai - Coordonator
Serviciul Eurodesk
ANSIT
Str. Dem.I. Dobrescu 4-6, Sector 1; RO - 010026 Bucuresti
Tel/Fax: (021) 312 73 28
Telverde: 0800 080 310
e-mail:

Partenerii nationali Eurodesk functioneaza oficial ca structura suport
permanenta a Programului TINERET al Uniunii Europene pentru a oferi
informatii si indrumari de inalta calitate despre Europa, tinerilor si
celor care lucreaza cu tinerii.

Reteaua Eurodesk actualizeaza si gestioneaza continutul informational al
Portalului European pentru Tineret al Comisiei Europene. Intrebarile care
vin prin Portalul pentru Tineret al Comisiei primesc raspuns de la reteaua
Eurodesk.


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


util imm-uri Site owner

20.2KB


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
Cum ne comportam in cadrul unei intalniri business

Cu siguranta, fiecare dintre noi cunoaste regulile de comportament in cadrul unei intalniri business. Cati dintre noi le si aplica, insa, de fiecare data?

Va propun asadar un ghid al primei intalniri business, care sa ne reaminteasca, la nevoie, lucrurile care ne formeaza imaginea la prima intalnire cu un potential partener si care implicit, au un rol foarte important in reusita acestei intalniri.

    *
      Punctualitate. Prima impresie in cadrul unei intalniri de afaceri este data de punctualitate, element deosebit de important pentru desfasurarea ulterioara a intregii intalniri. Ii putem arata partenerului cat de seriosi suntem chiar si printr-un gest atat de mic.
    *
      Respecta elementele propuse. Elementele unei intalniri sunt reprezentate de tematica intalnirii, durata si participantii acesteia. Toate acestea trebuie comunicate partenerului inaintea intalnirii, in asa fel incat si acesta sa fie pregatit. Pentru a castiga increderea potentialului partener de afaceri este foarte important sa respectam toate aceste elemente, stabilite in prealabil cu el.
    *
      Documenteaza-te. Imaginea noastra in cadrul unei prime intalniri este data si de felul in care ne prezentam. Aici nu ne referim numai la felul in care ne imbracam, coafam, etc., ci mai ales la informatiile despre partener, oferta si resursele sale pe care trebuie sa le obtinem si retinem inaintea intalnirii. O discutie despre ultimele realizari ale partenerului, cele mai noi servicii sau produse ale sale, il va maguli pe acesta, pe cand necunoasterea lor poate conduce la o criza, fara posibilitatea de remediere, de imagine.
    *
      Nu te lauda excesiv. Este bine sa vorbim partenerului despre rezultatele excelente obtinute de noi, dar este periculos sa exageram. Partenerul va crede ca pentru noi este mai important succesul personal decat colaborarea cu el si isi va pierde increderea.
    *
      Nu-ti intrerupe partenerul de discutieEste nepoliticos sa intrerupi partenerul de dialog in timp ce acesta vorbeste. Chiar daca suntem total impotriva celor spuse, sau vrem doar sa completam cele declarate de el, trebuie sa-l lasam sa-sitermine argumentatia si numai dupa aceea sa intervenim.
    *
      Arata ca iti pasa. Chiar si in cadrul unei intalniri de afaceri trebuie sa demonstram prin gesturi, limbaj si actiune ca subiectele aduse in discutie de partener sunt de foarte mare interes pentru noi si ca detinem solutiile cele mai potrivite problemelor sale. O atitudine distanta, aroganta sau indiferenta va aduce neincrederea partenerului in solutiile oferite de noi.
    *
      �Nu� intrebarilor personale. Discutiile despre viata personala sunt nepotrivite unei intalniri de afaceri. Pentru astfel de conversatii putem invita partenerul la un pranz sau la o cina, in cadrul carora sa dezvoltam relatiile interpersonale.
    *
      �Tu� sau �Dumneavoastra�? Intalnirile de afaceri sunt formale iar stilul conversatiei trebuie sa fie tot formal. Este nepoliticos sa tutuim, mai ales daca persoanele respective sunt mai in varsta sau au un rang mai inalt in ierarhie, decat al nostru. Trebuie sa asteptam ca acesta sa aiba initiativa de a ne tutui.
    *
      Fii in forma. Este nepoliticos sa ne prezentam, la o intalnire in general, la prima intalnire in special, obositi, lipsiti de concentrare sau pe fuga. Este preferabil sa amanam intalnirea decat sa nu fim 100% in forma. Imaginea  pe care o vom crea este de superficialitate, graba si neseriozitate.
    *
      Evitati amanarea intalnirii in ultimul moment

Amanarea unei intalniri se face cu cel putin 3 ore inainte de ora stabilita pentru intalnire. Astfel partenerul isi mai poate organiza alta intalnire sau isi poate planifica alte activitati.

    *
      Tinuta

Atat in situatia in care stam pe scaun cat si in cea in care suntem in picioare, pozitia corpului si gesturile ne pot avantaja sau dezavantaja in timpul unei intalniri. Increderea in serviciile sau produsele prezentate precum si in compania pe care o reprezentam pot fi castigate si prin limbajul nonverbal folosit.

Este neindicat ca in timpul intalnirii sa ne jucam cu scaunul, degetele, pixul, hartiile sau alte articole aflate la indemana. Rabdarea trebuie cultivata.

Tonul vocii trebuie sa fie calm. Daca vorbim prea tare sau prea repede, am putea intimida partenerul nostru de dialog sau atrage atentia celor din jur asupra conversatiei avute.

A-i prinde pe oameni de brat sau de umar sau a-i inghionti pentru a le atrage atentia, este o dovada de proasta crestere.

Este nepoliticos sa ne uitam la ceas in continuu ca si cand de-abia asteptam sa treaca timpul.

    *
      Complimente si multumiri Atitudinea noastra trebuie sa fie prietenoasa de la inceputul si pana la sfarsitul intalnirii. Ultima impresie conteaza la fel de mult ca prima. Daca intalnirea se incheie in termeni prietenosi partenerul va fi deschis sa accepte si o viitoare intalnire.
    *
      Am pierdut? Nu conteaza! Zambim in continuareIn eventualitatea in care partenerul refuza colaborarea cu compania noastra, trebuie sa avem grija sa nu ne exteriorizam nemultumirea. Fiind calmi, zambind si incercand sa pastram o relatie buna cu partenerul, vom putea colabora, poate, cu alta ocazie.


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
finantari:


    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
How to raise capital with a realistic and viable Biotech Business Plan

Biobiz workshop in Bucharest, RO

in collaboration with

Romanian IRC 4D / IPA CIFATT and European Commission

April 25-27th 2006.



Biobiz helps scientists to prepare a viable business plan for financing life science company projects.

During these three-day workshops, participants will cover issues such as business models, business plans, securing capital, start-up dynamics and review what specific skills and knowledge they need to be successful.

Participants learn how to work with specific interactive software and take away their own fully licensed copy.

Experienced trainer and experts in management and finance provide genuine insights though their presentations and evaluations.

In addition, participants have an opportunity for personal counselling sessions on their business projects under a confidentiality agreement.

Who should attend?

Any scientists considering developing or joining a start-up company
Newly appointed biotech managers
Managers wanting a set of tools to support their development
Bio-centre managers
Biotech managers seeking capital
Scientists from the pharmaceutical industry interested in learning the opportunities of the “merger mania�
Project Managers in Life Sciences
Technology transfer officers
Biobiz is intended for researchers in life sciences from Member States and associated countries. But individuals in bio-incubators, technology transfer offices or venture capital firms dedicated to life sciences and biotechnology can also apply.

Participants will be selected according to the relevance of their application.

How much does it cost?

Because most of the cost is supported by the European Commission, the individual participation fee is reduced to €300 for nationals from EU member and associated countries and only €100 for citizens from new member’s countries. For institutions and companies the charge is €600 per person. This charge is including tuition material and catering. There is no funding to cover travel and accommodation costs.



When and where?

The training will take place in April 25-27th 2006, IPA, Calea Floreasca 167B, Bucharest.



You will find enclosed agenda and presentation for information of your colleagues.

To register for a workshop, go to or fill the enclosed application form and return it to us as soon as possible.

We are available for any further information you might require,

Best regards,



Stéphanie Gibert
International Project Manager



Eurobiobiz
"Linking Science to Business"
Biopôle Clermont Limagne
63360 Saint-Beauzire
France
Tel: +33 (0) 473.644.338
Fax: +33 (0) 473.644.337



Gabriel Vladut

Romanian IRC 4D / IPA CIFATT

office @ ipacv.ro


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
de la  -


Programul de finantare al Ministerului Economiei si Comertului

PROGRAMUL DE CRESTERE A COMPETITIVITATII

PRODUSELOR INDUSTRIALE




Activitati eligibile:

   1.
      Implementarea si certificarea sistemelor de management a calitatii si/sau a sistemelor de management de mediu - finantare 75 % din cheltuieli;
   2.
      Implementarea si certificarea sistemelor de management a sanatatii si sigurantei ocupationale, sistemelor de management pentru responsabilitate sociala si igiena alimentara si/sau sistemelor de management al securitatii informatiei - finantare 65% din cheltuieli;
   3.
      Dotarea si/sau amenajarea laboratoarelor de testare si etalonare, precum si acreditarea acestora, dupa caz - finantare 65% din cheltuieli;
   4.
      Certificarea produselor si/sau obtinerea etichetei ecologice pentru produse - finantare 65% din cheltuieli;
   5.
      Executarea de modele experimentale, prototipuri, asimilari de noi tehnologii care se realizeaza de agenti economici pe baza rezultatelor unitatilor de cercetare-dezvoltare romanesti - finantare 65% din cheltuieli;
   6.
      Efectuarea de analize de evaluare comparativa pentru activitati din industria prelucratoare in vederea realizarii planurilor de restructurare-dezvoltare -viabilizare, a caror implementare va fi monitorizata - finantare 50% din cheltuieli;
   7.
      Organizarea si amenajarea in incinta agentilor economici de expozitii si/sau standuri de prezentare si promovare a produselor industriale - finantare 30% din cheltuieli;
   8.
      Inregistrarea si protejarea pe piata externa a marcilor, desenelor si modelelor industriale romanesti - finantare 45% din cheltuieli.

Beneficiari eligibili (conditii generale):

   1.
      agenti economici cu activitatea principala - industrie prelucratoare, (cod CAEN intre 1.711 - 3.720 inclusiv) care:   

Ãœ   realizeaza profit din activitatea de exploatare, conform ultimei situatii financiare anuale;
Ãœ   realizeaza produse prelucrate pentru care exista piata asigurata;
Ãœ   au structura organizatorica specializata pentru implementarea proiectului (pentru activitatile prevazute la pct. 1-3);
Ãœ   prezinta certificatul inregistrarii marcilor, desenelor si modelelor industriale la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci si demonstreaza avantajele inregistrarii acestora pe pietele externe (pentru proiectele activitatii de la pct. 8);

   2.
      entitati din infrastructura pentru evaluarea conformitatii produselor industriale care nu beneficiaza, pe perioada de implementare a proiectului, de alte fonduri nerambursabile pentru acelasi tip de proiecte:
   3.
      asociatii profesionale sau patronate de ramura.   

Cheltuieli eligibile:

Programul finanteaza numai activitatile si echipamentele legate direct de tema proiectului, astfel:

   1.
      Implementarea si certificarea sistemelor de management a calitatii si/sau a sistemelor de management de mediu.

    Cheltuieli eligibile (conformarea cu cerintele standardelor: SR EN ISO 9001:2001 si respectiv SR EN ISO 14001:1997; OHSAS 18001:1999, DS 3027:2002 si respectiv ISO CEI 17799:2000) pot fi de exemplu:

    - activitati legate de instruirea personalului, consultanta pentru elaborarea manualului si/sau a procedurilor, softul si hardul de urmarire, echipamente in directa legatura cu tema proiectului, aparatura sau dotari specifice pentru implementarea proiectelor, precum si rezolvarea unor aspecte de mediu identificate in functionarea sistemului de management de mediu, cheltuielile aferente certificarii.

   2.
      Implementarea si certificarea sistemelor de management a sanatatii si sigurantei ocupationale, sistemelor de management pentru responsabilitate sociala si igiena alimentara si/sau sistemelor de management al securitatii informatiei.

    Cheltuieli eligibile (conformarea cu cerintele standardelor: SR EN ISO 9001:2001 si respectiv SR EN ISO 14001:1997; OHSAS 18001:1999, DS 3027:2002 si respectiv ISO CEI 17799:2000) pot fi de exemplu:

    - activitati legate de instruirea personalului, consultanta pentru elaborarea manualului si/sau a procedurilor, softul si hardul de urmarire, echipamente in directa legatura cu tema proiectului, aparatura sau dotari specifice pentru implementarea proiectelor, precum si rezolvarea unor aspecte de mediu identificate in functionarea sistemului de management de mediu, cheltuielile aferente certificarii.

   3.
      Dotarea si/sau amenajarea laboratoarelor de testare si etalonare, precum si acreditarea acestora, dupa caz.

    Cheltuieli eligibile:

    - cheltuieli de dotare a laboratorului si amenajarea acestuia, achizitii de echipamente, conformarea cu cerintele standardului SR EN ISO 17025:2001 in cazul in care se doreste acreditarea laboratorului, consultanta pentru elaboarea documentatiei, cheltuieli aferente acreditarii (daca este cazul).

   4.
      Certificarea produselor si/sau obtinerea etichetei ecologice pentru produse.

    Cheltuieli eligibile:
    - se pot acoperi cheltuieli legate de certificarea produselor aflate in fabricatie, costul produselor supuse verificarii in scopul certificarii atunci cand in timpul testarii produsele sunt distruse, costurile cu tehnica de calcul necesara productiei, reglarii si verificarii produselor si echipamentelor supuse verificarilor de certificare, cheltuieli pentru certificare, cheltuieli legate de testarea produselor in vederea indeplinirii criteriilor de acordare a etichetei ecologice – analize, teste si alte incercari necesare (pentru produsele a caror procedura de acordare a etichetei ecologice este stabilita prin HG 189/2002), costul produselor supuse verificarii daca acestea sunt distruse in timpul testarii.

   5.
      Executarea de modele experimentale, prototipuri, asimilari de noi tehnologii care se realizeaza de agenti economici pe baza rezultatelor unitatilor de cercetare-dezvoltare romanesti.

    Cheltuieli eligibile:
    . excutarea modelelor experimentale si a prototipurilor: achizitionarea de echipamente, componente/subansamble si/sau materiale precum si costurile in regie proprie de realizare echipamente, componente /subansamble; testarea modelelor experimentale si a prototipurilor; asistenta tehnica pentru executare si testare modele experimentale si a prototipurilor;
    · asimilarea de noi tehnologii, achizitionarea de echipamente, componente/subansamble si/sau materiale precum si costurile in regie proprie pentru realizarea de echipamente si/sau instalatii; cheltuieli de constructii - montaj pentru echipamente si/sau instalatii necesare asimilarii de noi tehnologii; asistenta tehnica pentru asimilarea de noi tehnologii.

   6.
      Efectuarea de analize de evaluare comparativa pentru activitati din industria prelucratoare in vederea realizarii planurilor de restructurare-dezvoltare -viabilizare, a caror implementare va fi monitorizata.

    Cheltuieli eligibile:

    - cheltuieli legate de activitati de documentare si pregatirea datelor, costuri cu echipamente si tehnica de calcul utilizata, consultanta cu firme specializate in intocmirea analizelor (daca este cazul);

   7.
      Organizarea si amenajarea in incinta agentilor economici de expozitii si/sau standuri de prezentare si promovare a produselor industriale.

    Cheltuieli eligibile:

    - pregatirea spatiului de expunere, organizarea si amenajarea standurilor de prezentare, costuri legate de prezentarea produselor (calculator, laptop, videoproiector, ecran, postere, prospecte, dispozitive auxiliare pentru realizarea unor modele cu functionare reala);

   8.
      Inregistrarea si protejarea pe piata externa a marcilor, desenelor si modelelor industriale romanesti.

    Cheltuieli eligibile:

    - cheltuieli legate de activitatile de inregistrare a marcilor, desenelor si modelelor industriale romanesti pe diverse piete.


Termenul de depunere a documentatiei este nelimitat, dar solicitarile vor fi analizate si selectate conform pricipiului "primul venit - primul servit".

Finantarea acordata de la buget  este de:
            Ãœ   maxim 90.000 euro
            Ãœ   minim 5.000 euro.

Plata se face esalonat pe baza de documente justificative, numai dupa semnarea contractului cu administratorul de program - Ministerul Economiei si Comertului.

Costurile nu includ TVA (TVA-ul nu se finanteaza).


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
Forumul  Anual International de Afaceri  FUTURALLIA
   este o metoda eficienta de a  stabili parteneriatele de afaceri intre firme (IMM-uri sau nu) din toata lumea.
ÃŽn 2006 acest forum internaţional de afaceri va avea loc la Wroclaw-capitala Sileziei Inferioare, una din cele mai bogate şi mai frumoase regiuni din Polonia. 
“La FUTURALLIA 2005 desfăşurată la Bruxelles, am realizat în 3 zile ceea ce nu am reuşit într-un an şi jumătate cutreierând toată Europa.



Dincolo de costurile mult mai mici decât ale oricărei deplasări de afaceri, am fost impresionată de organizarea impecabilă. 



Iar rezultatele vorbesc de la sine: din 27 de intâlniri avute cu această ocazie, 17 s-au concretizat în contracte pe termen lung.â€Â?



            Liana IONIŢĂ ÃƒÂ¢Ã¢â€šÂ¬Ã¢â‚¬Å“ Director Executiv,

PHOENIX TRANS SPEDITION SRL, Bucureşti






NU RATAŢI CEA MAI MARE MANIFESTARE MONDIALA

DEDICATA PARTENERIATELOR TRANSFRONTALIERE




ediţia a XI a a Forumului de parteneriat de afaceri FUTURALLIA 2006

31 mai – 2 iunie 2006, Wroclaw - Polonia



Alăturaţi-vă delegaţiei organizată de Camera de Comerţ şi Industrie a României !



Veţi intra astfel în grupul celor care cu un minimum de resurse au reuşit să dezvolte cu succes alianţe sau parteneriate comerciale, financiare, strategice sau tehnologice.



Taxa de participare:  750 Euro (2700 RON) pentru un  participant şi include:



§    planificarea personalizată a cel puţin 12 întâlniri de afaceri a câte 30 min. pentru fiecare participant, translaţie şi consultanţă în timpul întâlnirilor de afaceri

§    înregistrarea  şi prezentarea  firmei în  catalogul Futurallia 2006

§    participarea  la atelierele tematice

§    înscrierea în reţeaua mondială de afaceri şi abonament la baza de date Futurallia-online timp de un an

§    cazare 3 nopţi în hotel de clasă superioară în centrul vechi al oraşului Wroclaw, cocktail de bun venit miercuri seara, 2 prânzuri, cina de gală si recepţia internaţională

§    transfer aeroport/ hotel/ centrul de congrese/ vizite industriale



Preînregistraţi-vă pe , alegând ROMANIA şi Camera de Comerţ şi Industrie a României!



Informaţii suplimentare:



CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE A ROMANIEI,  BD. OCTAVIAN GOGA NR.2, 030982 – BUCURESTI 3,

Cod Fiscal: R 2842250, Banca : B.R.D.-G.S.G. Suc. Unirea, Cont:  RO57BRDE441SV03526394410



Persoană contact: Constantin SURDU, Adina Scriosteanu

Tel: 021 319 00 80, GSM: 0722 572 108,  e-mail: constantin.surdu @ ccir.ro; alexandrina.scriosteanu @ ccir.ro




Data limită de înscriere şi de plată a taxei de participare: 10 mai 2006


_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
read -

_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
- o noua publicatie financiara

_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
- portal economic

_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666
Pentru micii intreprinzatori, una dintre solutiile pentru creditele inca scumpe din Romania sint programele finantate de Uniunea Europeana sau de stat. Prin acestea se pot primi atit granturi, cit si imprumuturi avantajoase sau chiar cu o componenta nerambursabila. Un alt avantaj consta in faptul ca, odata acceptata finantarea printr-un astfel de program, banca nu mai face aceleasi verificari riguroase ca in cazul unui imprumut obisnuit. Nu se poate spune insa ca banii se obtin usor. Avind in vedere ca de cele mai multe ori aceste programe sint realizate din fonduri europene, birocratia este un element de luat in calcul, astfel incit proiectul pentru care se solicita banii trebuie sa fie foarte bine pus la punct. Totodata, cine porneste pe acest drum trebuie sa aiba deja si un anumit procent din investitie. Acesta se ridica de obicei la 20% din valoarea proiectului.

Statistic, In jur de 80% dintre intreprinzatori dau faliment in primii trei ani de functionare, iar vulnerabilitatea acestora a fost accentuata atit prin desele schimbari legislative din ultimii ani, cit si de necesitatea pregatirii pentru piata comuna. In aceste conditii, orice ajutor financiar din partea statului roman, a Uniunii Europene sau a altor institutii financiare autohtone din tara sau de peste granite poate reprezenta acel atu cu ajutorul caruia o mica companie se poate dezvolta. Si cum la noi creditele sint inca foarte scumpe, solutia ar putea fi gasita in diversele programe puse la dispozitie atit de statul roman, cit si de Uniunea Europeana si nu numai. Este vorba fie despre fonduri nerambursabile acordate pe diverse proiecte de investitii, fie de imprumuturi finantate de institutii bancare internationale.

In cazul creditelor, principalul avantaj oferit de aceste programe se refera la faptul ca marea majoritatea au si o componenta nerambursabila. De asemenea, odata acceptata finantarea printr-un astfel de program, banca nu mai face aceleasi verificari riguroase ca in cazul unui imprumut obisnuit.

Nu in ultimul rind, creditele din afara atrase de organizatiile nonguvernamentale ofera doritorilor atit dobinzi si comisioane foarte atractive, cit si o mai mare flexibilitate. Printre aceste ONG-uri se numara CHF Romania, care a atras fonduri de la USAID sau Overseas Private Investment Corporation. De asemenea, Fundatia pentru promovarea agriculturii si economiei regionale (FAER) din Reghin acorda credite pentru agricultori si IMM-uri.

Totusi, avind in vedere ca este vorba despre fonduri comunitare si masurile de „protectie“ sint maxime, asa ca se poate vorbi despre birocratie.

Finantare pentru Gorj si Hunedoara

Creata pentru dezvoltarea economica si cresterea numarului de locuri de munca din judetele Gorj si Hunedoara, linia de creditare pentru IMM-uri (MARR SME’s Credit Line), a carei valoare totala se ridica la patru milioane de euro, este destinata micilor intreprinzatori din regiune care doresc sa-si modernizeze afacerea sau sa-si creeze una noua. Astfel, intreprinzatorul poate obtine de la Uniunea Europeana cel mult 63,75% din valoarea proiectului sau, din care 15,9% reprezinta fonduri nerambursabile, restul fiind imprumut. De asemenea, 21,25% din valoarea totala a proiectului poate fi asigurata de banca, iar intreprinzatorul trebuie sa detina 15%. Perioada de rambursare a creditului este de unu-sase ani, iar perioada de gratie este de pina la doi ani. Finantarea totala nu depaseste 400.000 de euro, din care 300.000 de euro sint bani de la Uniunea Europeana. Din suma de la UE, intreprinzatorul poate beneficia de un grant de cel mult 75.000 de euro. Banca aleasa pentru a implementa acest proiect este BCR. Suma initiala pusa la dispozitie de Comunitatea europeana s-a epuizat, dar IMM-urile pot accesa aceste fonduri in continuare, pe masura ce beneficiarii care au luat deja acesti bani ramburseaza imprumutul.

Finantare pe zone de dezvoltare

Mergind pe aceleasi principii de baza ca si MARR, intreprinzatorii pot face rost de bani si prin Programul de Coeziune Economica si Sociala 2000. Zona de acoperire a acestui program este insa mai mare: Nord-Vest, Nord-Est, Sus-Est si Sud-Muntenia. Fondurile se acorda pentru investitiile in achizitionarea de echipamente, pentru constructii legate de investitie sau pentru training si asistenta in vederea implementarii proiectului. In ceea ce priveste sumele primite, beneficiarul trebuie sa „porneasca la drum“ cu minimum 20% din valoarea priectului, iar 20% poate fi acordat de banca. Restul de 60% este asigurat de Uniunea Europeana. Din acestia, 45% este imprumut si 15% grant. Altfel spus, intreprinzatorul poate beneficia „gratis“ de 9% din valoarea totala a proiectului. Perioada de rambursare este cuprinsa intre trei si sase ani, cu o perioada de gratie de unu-doi ani, iar suma maxima care poate fi accesata se ridica la 300.000 de euro.

Granturi pentru start up-uri

Tot Uniunea Europeana ofera IMM-urilor si start up-urilor granturi in valoare de maximum 50.000 de euro. Conditiile de eligibilitate vor fi stabilite in conformitate cu un studiu de fezabilitate care va fi realizat printr-un alt program PHARE. Bugetul programului se ridica la cinci milioane de euro. Tot de fonduri nerambursabile vor putea beneficia si micii intreprinzatori care activeaza in industria waste management. Acestia pot obtine intre 50.000 si 300.000 de euro. Conditia este ca beneficiarul sa asigure o cofinantare proprie de 50% din bugetul total.

250.000 de euro de la UE

IMM-urile care isi desfasoara activitatea in orasele cu mai putin de 50.000 de locuitori pot beneficia, de curind, de credite prin Programul de sprijin al IMM-urilor initiat de Uniunea Europeana, prin Banca de Dezvoltare a Germaniei (KfW) si in cooperare cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei. Imprumuturile se acorda prin Raiffeisen Bank care a atras 30 de milioane de euro. Valoarea unui credit este intre 3.000 si 250.000 de euro, iar dobinda este cu 1% mai mica decit dobinda standard, pentru profilul de risc al IMM-ului respectiv. Pe baza unei documentatii simplificate, intreprinzatorii pot opta pentru doua tipuri de credite, acordate in lei: KfW pentru investitii si KfW pentru capital circulant.

    Aderarea, in atu pentru IMM-uri

     â€žPunctul-cheie nu este aderarea la Uniunea Europeana, ci utilizarea oportunitatilor pentru a face din aceasta un business profitabil“, a declarat recent Gertrude Hahn, Head of European Affairs in cadrul Grupului Erste Bank. Declaratia vine in contextul in care 2007 va insemna finalizarea tuturor programelor europene destinate Romaniei inainte de aderare. Cu toate acestea, si dupa aceasta data intreprinzatorii autohtoni vor putea beneficia de bani „gratis“ de la Comisia Europeana. Este vorba despre aproximativ 17,2 miliarde de euro reprezentind fonduri structurale nerambursabile acordate tarii noastre pentru perioada 2007-2013. Nu toti banii vor fi acordati pentru sectorul de afaceri, dar o parte din ei vor putea fi accesati de micii intreprinzatori. Conditia este ca acestia sa-si puna la punct proiecte viabile, care sa respecte exigentele Uniunii Europene. „Exista foarte multe preocupari legate de aderarea la Uniune si de efectele pe care aceasta le-ar putea avea asupra IMM-urilor romanesti, dar lucrul cel mai important care trebuie avut in vedere este faptul ca aderarea reprezinta mai degraba o oportunitate decit un pericol pentru acestea“, a mai spus Gertrude Hahn.

    1,3 miliarde de euro din SAPARD

     Fonduri nerambursabile pot obtine si investitorii din mediul rural. Acestia pot alege din zece masuri, in functie de investitia pe care doresc sa o faca. Este vorba, printre altele, despre imbunatatirea prelucrarii si marketingului produselor agricole si piscicole, diversificarea activitatilor economice sau investitii in exploatatiile agricole. Pina la finele acestui an, agentii economici din mediul rural mai au la dispozitie aproximativ 1,3 miliarde de euro. Per total, prin Agentia SAPARD, se vor investi 2.292 de milioane de euro in mediul rural. Din aceasta suma, UE contribuie cu 1.113,4 milioane de euro iar Guvernul Romaniei cu 365,92 milioane de euro. Investitia Uniunii Europene si a Guvernului Romania va atrage 812,72 milioane de euro, fonduri ale beneficiarilor proiectelor SAPARD care vor contribui la propriile proiecte pentru a acoperi partea de cofinantare obligatorie.

Programe guvernamentale la dispozitia intreprinzatorilor

Fie ca este vorba despre finantare efectiva, fie ca sint sprijiniti sa participe la tirguri si expozitii ori la diverse cursuri de pregatire, micii intreprinzatori pot apela si la programele Agentiei pentru IMM-uri.

Pentru anul acesta, Agentia a pus la dispozitia intreprinzatorilor un numar de 11 programe, cu un buget total care se ridica la aproximativ 67,1 milioane de lei noi. In momentul de fata insa, numai o parte sint operationale, restul fiind ori in curs de aprobare, ori s-au cheltuit toti banii acordati cum, spre exemplu, programului pentru promovarea exporturilor. In cazul celor prin care se acorda granturi, intreprinzatorul isi poate suplimenta bugetul necesar investitiei si printr-un credit, la una dintre institutiile bancare agreate de agentie. Conditia este ca investitorul sa detina deja o anumita suma de bani. De obicei este vorba de 15% din valoarea totala a proiectului respectiv.

Granturi pentru investitii

Unul dintre programele pentru care micii intreprinzatori inca mai pot depune cereri de finantare este cel adresat sustinerii investitiilor realizate de societatile nou-infiintate si de IMM-urile care activeaza in sectoare prioritare ale economiei precum industria textila sau a prelucrarii lemnului. Mai precis, patronii firmelor nou-infiintate (cele deschise cu cel mult doi ani inaintea datei de solicitare a cererii de finantare, cu pina la 49 de angajati si o cifra de afaceri neta sau active totale de pina la 10 milioane de euro) si cei care detin o microintreprindere (cele cu pina la noua angajati si o cifra de afaceri anuala neta de pina la doua milioane de euro) pot obtine maximum 10.000 de euro. Pentru intreprinderile mici (cu 10 pina la 49 de angajati si o cifra de afaceri anuala neta de pina la 10 milioane de euro) si cele mijlocii (intre 50 si 249 de angajati si o cifra de afaceri anuala neta de pina la 50 de milioane de euro sau active totale de maximum 43 de milioane de euro) grantul poate fi de cel mult 50.000 de euro.

Indiferent daca este vorba despre o firma nou-infiintata, un IMM sau o microintreprindere, suma primita de la Agentie nu poate depasi 60% din valoarea totala a proiectului. Totodata, daca se solicita si un credit bancar pe termen mediu sau lung, acesta trebuie sa acopere cel putin 25% din valoarea proiectului de investitii.

Bugetul alocat acestui program (doar partea destinata acordarii de granturi) se ridica la peste 44,3 milioane de lei noi. Termenul-limita de depunere a cererilor de finantare si a documentelor justificative pe acest program va fi stabilit ulterior, in contractul de intermediere financiara incheiat de ANIMMC cu banca selectata prin licitatie publica deschisa.

Procent din profitul reinvestit

Un alt program pentru care Agentia mai are inca sume la dispozitie este cel pentru sprijinirea dezvoltarii IMM-urilor prin fonduri in limita sumelor platite pentru profitul brut reinvestit. Mai precis, intreprinzatorii pot recupera 16% din sumele cheltuite in anul 2005 din profit pentru achizitionarea de active corporale si necorporale, facturate dupa 1 ianuarie anul trecut si puse in functiune pina la 31 decembrie acelasi an. Conditia este ca suma sa nu depaseasca impozitul pe profit datorat si platit, aferent anului 2005.

Bugetul alocat Programului pentru anul in curs a fost initial de opt milioane de lei noi, dar s-a redus dupa rectificare la cinci milioane de lei noi. Termenul maxim pina la care se primesc cereri in cadrul acestui program este 5 decembrie. Pina pe 10 mai s-au primit 125 de dosare, cuprinzind cereri de finantare. Din acestea, 54 de intreprinzatori au primit notificari privind aprobarea finantarii. Pina la primirea banilor dureaza cel mult 25 de zile.

Bani pentru utilaje

Agentii economici cu pina la 249 de angajati si o cifra de afaceri neta de pina la 50 de milioane de euro pot primi de la stat, prin ANIMMC, pina la 75% din cheltuielile efectuate pentru achizitionarea de utilaje, masini si instalatii pentru circulatia marfurilor (cu exceptia jocurilor de noroc sau a meselor de biliard). Valoarea maxima a grantului este de 50 de mii de lei noi. Nu se iau in calcul sumele platite in contul TVA. De asemenea, nu se acorda bani pentru activele achizitionate in sistem de leasing sau pentru cele second hand.

Bugetul alocat programului pentru anul bugetar 2006 se cifreaza, dupa rectificare, la 4,1 milioane de lei noi. Data-limita de depunere a cererii de finantare este 30 septembrie 2006, in conditiile in care sumele alocate nu se epuizeaza inainte de aceasta data. Pina la jumatatea lunii mai, si-au depus dosarele in vederea finantarii 420 de intreprinzatori, iar 81 dintre acestia au primit si acordul de principiu pentru finantare.

Instruire cu bani de la stat

Pina pe 15 octombrie, micii agenti economici mai au posibilitatea de a primi bani si pentru certificarea sistemului de management al calitatii, al mediului, al sanatatii, cursuri de instruire pentru personalul implicat in activitati legate de calitate, mediu sau siguranta produselor, precum si pentru consultanta primita in vederea implementarii sistemelor de management. Statul a alocat pentru acest program 1,2 milioane de lei noi, astfel ca fiecare agent economic poate obtine 90% din suma cheltuita in aceste scopuri, fara TVA. Suma maxima primita nu poate depasi insa 15 mii de lei noi. La mijlocul lunii mai, deja 13 intreprinzatori aveau acordul de principiu pentru finantare.

Desi nu este inca aprobat, in curind, Agentia va avea un program si pentru tinerii antreprenori. Este vorba despre programul START prin care acestia vor putea beneficia atit de stagii de pregatire, cit si de finantari. In momentul de fata, START se afla in curs de aprobare.

    Conditii de eligibilitate

    Cu mici modificari in functie de program, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca cei care doresc sa beneficieze de granturi din partea statului prin Agentia pentru IMM-uri sint urmatoarele:

        *
          sa fie persoane juridice (societati comerciale/societati cooperative) si persoane fizice/asociatii familiale autorizate;
        *
          sa nu fie in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii;
        *
          sa aiba capital social integral privat
        *
          sa fie inregistrate si sa-si desfasoare activitatea pe teritoriul Romaniei;
        *
          sa isi fi indeplinit obligatiile exigibile de plata a impozitelor catre bugetul general consolidat;
        *
          sa-si fi indeplinit obligatiile exigibile de plata a impozitelor catre bugetele locale.


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 17 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la