Superlink - link-uri utile si nu numai
Discutii, sfaturi, contrari - dar toate frumoase si cu tact de gentleman. Nu uitam nici de bancuri, poze funny, glume. Dar trebuie sa stiti de la inceput ca acest site nu contine materiale interzise sau ilegale.
Lista Forumurilor Pe Tematici
Superlink - link-uri utile si nu numai | Reguli | Inregistrare | Login

POZE SUPERLINK - LINK-URI UTILE SI NU NUMAI

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Kalifa pe Simpatie
Femeie
23 ani
Ialomita
cauta Barbat
24 - 65 ani
Superlink - link-uri utile si nu numai / Discutii serioase / Imaginea Romaniei Moderat de atomic_man, edytro, grecu_flo, mad_bull, micutza
Autor
Mesaj Pagini: 1
atomic_man
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 581
Nu prea ma uit la stiri dar in ultima saptamana m-am uitat si eu in doua zile si am vazut ca imaginea tarii noastre incepe sa prinda un contur in bine (daca nu cumva in foarte bine) in strainatate !!!
Auzeam marti seara pe toate canalele romanesti (pentru ca seara au maraton de stiri,incepand de la 18 pana pe la 20.30,si vezi aceeasi stire repetata pe toate canalele) ca intr-o prestigioasa revista din Marea Britania,Romania,si mai ales Delta Dunarii,este prezentata drept principala atractie turistica pentru anul 2006.Romania era prezentata,in revista respectiva,drept tara cu cele mai vechi vinuri din  Europa si principala exportatoare  de caviar din lume...
Astept de la voi semnalati in continuare aspecte pozitive si negative  legate de imaginea Romaniei in lume.Tot ce gasiti pe internet,prin ziare sau auziti pe radio si vedeti televiziune,veniti si ne spuneti si noua aici...


pus acum 19 ani
   
pitic4ever
Full member

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 141
da buna idee
ca io nu prea ma uit la tv si nici de radio nu am timp


pus acum 19 ani
   
micutza
Fragile

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2121
imaginea Romaniei incearca a se 'imbunatati' ce i drep! rolul acestei imbunatari consta in procesul de integrare al Romaniei in Europa !
societatea romana de televiziune si presa ca serviciu public au ca obiective generale informarea, educarea si divertismentul conform standardelor profesionale in materie. Au rolul de a apara valorile democratie si ale omului, de a asigura independenta editoriala si jurnalismul!
insa ce i trist este ca nu putem, poate ca vrem dar nu reusim sa intram in spatiul Uniunii Europene!
promovare in lume a imaginii Romanii e condusa de polica sa interna cat si externa din pacate! si avem atata vulgaritate, subcultura si un limbaj neadecvat incat promovarea imaginiii Romanii e ancorata inca de acest sistem! Din pacate asistam zi de zi la scene polititce si culturale , scene ce lasa ma lasa rece! porcarii pe sticla!!! suntem mandri de transmiterea digitala prin satelit a programele TV! mandrie ce ma lasa rece!!!!
Avem presedinte!!! presedinte cu un stil de viata neadecvat!! asta da promovare!
pt moment suntem in 'banca' de asteptare!

ps: am sa spun opiniile proprii, sper ca nu te deranjeaza!


_______________________________________
oare tu...cel care nu ma cunosti, ma auzi? ma cauti cumva? sau nu imi simti lipsa, pentru ca esti prea vesel....!

pus acum 19 ani
   
micutza
Fragile

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2121
revin!
s au vandut fabrici pe doar un euroi, cu agricultura suntem la pamant, economia e varza!!!!
imagine??? imaginea politica si economica e punctul forte!! nu imaginea turistica caci ce i drept avem o tara frumoasa!!
insa aminti va de anul 2000 ...la alegeri cand s a invocat falsificarea alegerilor pentru niste 'smecherii' efectuate la o sectie de votare! un circ ieftin si penibil!!!
avem nevoie de un presedinte cu o coloana vertebrala solida si cu mai multa demnitate! Ecranul de stilca ne ofera mai mult 'viata' sa intima ! Daca s ar pastra verticalitatea si nu s ar  mai recurge la atatea jonglerii poate ca politica interna cat si cea externa nu ar mai ancora aceasta imagine mult dorita de catre majoritatea dintre noi! insa noi romanii ne lasam manipulati de stirile de la televiziune si din ziare! cine patrunde in esenta lucrurilor?? totul e de suprafata! e trist!


_______________________________________
oare tu...cel care nu ma cunosti, ma auzi? ma cauti cumva? sau nu imi simti lipsa, pentru ca esti prea vesel....!

pus acum 19 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 7666
aha, s-au bagat o gramada de bani in imagine, dar banii aia nu au ajuns unde trebuiau.

_______________________________________
- - - -



pus acum 19 ani
   
atomic_man
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 581
dati exemple va rog  !!!

pus acum 19 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 7666
ce vrei sa iti zic, nu stii exemplul ala cu romania surprising.

_______________________________________
- - - -



pus acum 19 ani
   
micutza
Fragile

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2121
eu am mult prea multe de spus , dar se pare ca nimik din tot ceea ce 'fac' nu e pe masura asteptarilor masculine... ce i drept nu m am straduit prea mult si nici nu intetionez!

_______________________________________
oare tu...cel care nu ma cunosti, ma auzi? ma cauti cumva? sau nu imi simti lipsa, pentru ca esti prea vesel....!

pus acum 19 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 7666
spune, te rog.
si lasa-i pe cei care se iau de tine.


_______________________________________
- - - -



pus acum 19 ani
   
mad_bull
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 1007
eu cred ca toti ne dorim o  tara ....in care sa potzi trai linistit mult si bine....dar cred ca o sa mai treaca ceva timp........
Intradevar speram dar evenimentele ...din ultimul timp   pe plan politic si social( greve )  cred ca sunt niste semne de alarma ...Romania se imbolnaveste.......


_______________________________________


pus acum 19 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 7666
asta am inteles.
da, man, dar de imaginea tarii ce zici.


_______________________________________
- - - -



pus acum 19 ani
   
mad_bull
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 1007
De imaginea tarii ce sa zic ...cand altii se lupta pentru a-si creea o imagine  buna ...noi ne facem singuri o imagine proasta .....noi iesim in fatza si aratam cati copiii bolnavi avem ....noi iesim in fatza si spunem  ca exista coruptie ..... noi suntem cei care facem toate lucrurile astea pentru a starnii mila tarilor civilizate .....a intinde mana si a primi sau a nu primi o bucatzica de ceva..... de pomana
  Noi ne-am  cladit imaginea asta atat de proasta ...!!!!!!
  Parerea mea este ca ar trebui sa punem mana pe munca ...si sa ne vedem fiecare de treaba noastra .....dar ce sa faci poate asta e din cauza sangelui nostru Latin!!!!


_______________________________________


pus acum 19 ani
   
micutza
Fragile

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2121
Nicolae Iorga spunea : ' e o datorie sacra a fiecarui roman sa ia la cunostiinta de istoria sa si sa si iubeasca neamul'!
coruptia de nedescoperita si nepedepsita! suntem corupti pana n maduva!
ambasadorul MICHAEL GUEST ambasadorul statelor  unite  a subliniat in vizita sa in Romania a spus ca i s a spus ca Romania e o insula de latinitate intr o mare slava, insa a specificat in urma vizitei sale ca nu e trasatura principala a acestei tari, a specificat ca avem o tara frumoasa, cu o cultura profunda, cu un popor cald, inteligent, primitor si muncitor!
imaginea pozitiva data Romanie e data de trupele ce le avem in Afganistan , Irak....datorita scopului urmat combaterea terorismului!
ce i drept sunt angajati oameni intr o serie de reforme pt a duce la la lupta impotriva coruptiei, la statul de drept pe care  vrem sa l avem, in lupta reformelor economice de a prinde culoare si scapa de transparenta! aceste eforturi trebuiesc sprijinite insa e ne facem daca tot cei ce au inceput aceste reforme sunt cei ce ancoreaza aceasta lupta?
este foarte important sa dovedim si sa demonstram ca economia , politica interna cat si cea externa se poate angaja in adoptarea unor decizii profunde chiar si dureroase pentru a da forma si nuanta imaginii mult dorite!
pana una alta imaginea acestei tari este deplorabila si sumbra in strainatate!


_______________________________________
oare tu...cel care nu ma cunosti, ma auzi? ma cauti cumva? sau nu imi simti lipsa, pentru ca esti prea vesel....!

pus acum 19 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 7666
bune pareri. dar putem sa facem ceva, noi. decizia tot la capitala este.
cine stie, poate in cele din urma vor declansa o campanie de promovare a tarii, gen turcia - ati vazut reclamele pe cnn, eurosport si alte canale tv mari.


_______________________________________
- - - -



pus acum 19 ani
   
raluca_bv
Full member

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 69
Stiu ca este un articol mai lung, dar daca aveti timp poate o sa-l cititi.
Contributia mea a fost doar "copy-paste", dar l-am citit integral si este la subiect, cat despre Basescu...va las pe voi sa comentati.La momentul respectiv nu a existat alta optiune pentru noi alegatorii.

Despre imaginea României se vorbeşte foarte mult şi poate că se face mult prea puţin. Cel puţin asta e părerea multora. Dar de fapt, ce este imaginea României?

Unii spun că România ar fi ţara copiilor instituţionalizaţi, a corupţiei şi hoţiei generalizate, a gropilor şi a gunoaielor pe care trebuie să le suportăm în fiecare zi, pe străzi, în cartier sau în parcuri. Pentru alţii România a însemnat sau mai înseamnă încă o economie de piaţă prea puţin funcţională, mineriade şi criptocomunism, reţele de tip mafiot cu structuri securisto-comuniste, în timp ce unii văd în aceeaşi Românie o ţară democratică, membră NATO, aflată în pragul aderării la UE, cu aliaţi strategici şi cu o economie emergentă, în care investiţiile sunt o bună afacere. ÃŽn fond, într-o ţară despre care un ambasador al unei ţări din UE spunea că „orice lucru serios sfârşeşte prin a fi o glumăâ€Â?, fiecare vede ceea ce îi place.

Pentru alţii România ar fi o ţară autentică, europeană, cu oameni calzi, inteligenţi şi primitori, cu munţi şi câmpii, cu dealuri şi mănăstiri, cu un litoral însorit şi românce pline de pasiune. E adevărat că şi alte naţiuni sunt cel puţin la fel de ospitaliere iar pasiunea româncelor şi inteligenţa unor conaţionali se văd prin Franţa, Germania, Italia sau Spania drept trafic de carne vie şi infracţionalitate de imigraţie. Cineva îmi spunea nu demult, venind din Anglia, că o persoană, îmbrăcată sărăcăcios dar colorat, cerşea pe străzile Londrei purtând o pancartă pe care scria „ Lovită de tsunami. Victimă a cutremurului din Indoneziaâ€Â?. Trecând pe lângă victima lovită de valul ucigaş, cel care îmi relata întâmplarea a descoperit că persoana în cauză vorbea perfect limba română. Iată o mostră de inteligenţă românească folosită pragmatic!

Fiecare din fragmentele amintite compun într-o anumită măsură imaginea României dar nici unul nu se identifică cu imaginea de ţară deşi, prin reducţionism, e posibil ca un anumit public să privească România unidimensional, doar printr-un referent de imagine.

Să luăm de exemplu, infracţionalitatea străinilor. Statisticile din ultimii ani arătau că în Franţa românii erau pe locul 5 la infracţionalitatea de imigraţie, după algerieni, ucraineni, albanezi şi sârbi şi cu toate acestea, în percepţia publică, ei erau identificaţi ca fiind cei mai periculoşi. Românii luaseră chipul „străinuluiâ€Â? indezirabil şi deveniseră subiect de discurs politic, un soi de ţap ispăşitor în politicile anti-imigraţie din campaniile electorale, în special în cele din Franţa. Explicaţia acestui fapt s-a bazat multă vreme pe „criminalitatea de vitrinăâ€Â?, de genul cerşitului, furtului din buzunare sau din parcări, oricum mult mai vizibile decât furturile din bănci sau colecţii de artă, operate de ucraineni sau albanezi. Alţii au dat vina pe mediatizarea aglomerărilor insalubre a comunităţilor de români de sub poduri sau din jurul Parisului. Era vorba de prezenţa a câtorva sute de români a căror mediatizare influenţa la momentul respectiv, la nivel european, decizia de ridicare a vizelor pentru ceilalţi 22 de milioane de cetăţeni români. O parte din aceste imagini au ajuns ulterior prin canalele de ştiri şi în România iar reacţia unor prezentatori de televiziune şi chiar a publicului a fost una de disociere identitară :â€Â? Aici nu ne vorba de români, ci de romi!â€Â?.

Infracţionalitatea românilor a fost dealtfel o temă negativă în ultimii ani, fiind situată ca vizibilitate pe primele locuri. ÃŽn presa străină a anului 2004 se puteau întâlni frecvent astfel de titluri: „1.700 de români repatriaţi în iulieâ€Â?; „Români găsiţi la bordul unui tren de marfă, într-o gară din nordul Franţeiâ€Â?; „Întoarcerea la Bucureşti a 63 de români expulzaţi din Spaniaâ€Â?; „Măsuri luate de Guvernul Marii Britanii pentru limitarea imigraţieiâ€Â?;„Cerşetorie exploatatãâ€Â?; „Piratarea cardurilor bancare cu ajutorul unor camere montate la bancomateâ€Â?; „Proxeneţii români exploatau şapte compatrioateâ€Â?. Astfel, tema imigraţiei s-a impus prin mass-media ca o imagine de marcă pentru România: „ţară generatoare de imigraţie ilegală, de criminalitate şi prostituţieâ€Â? .

Şi când presa străină generalizează şi consideră românii drept un popor de hoţi, de infractori periculoşi sau de ţigani (cum a fost cazul echipei naţionale în Franţa), suntem indignaţi şi afirmăm răspicat că noi suntem altfel iar România reală e mult mai frumoasă. Ceea ce e perfect adevărat dar cât de mult se justifică oare negarea realităţii ? Actualul preşedinte spunea pe drumul candidaturii sale către Cotroceni că România ar fi fost o ţară coruptă dar, odată ajuns pe scaunul primului ales al naţiunii, el neagă existenţa unei corupţii generalizate, cere probe concrete de corupţie euro-parlamentarilor şi se opune dur oricărei etichetări globalizante privind corupţia din România. ÃŽntrebare: Mai e România o ţară coruptă?

Negaţia e un instrument la îndemână şi în mod cert e mult mai facil să spunem că dacă imaginea din oglindă e urâtă, de vină e oglinda. Atribuirea funcţionează dar, pentru urâţenia ce nu ne place, e oare de vină oglinda sau chipul care se oglindeşte?

Cred că problema vinovăţiei nu se poate pune decât din perspectiva „chipuluiâ€Â? care nu ştie sau nu poate să îşi dezvăluie „frumuseţeaâ€Â?. O oglindă, fie ea şi sub forma presei occidentale, a cetăţeanului sau oficialului european, este cel mult neclară, distorsionată dar nu vinovată. Altfel spus, putem vorbi de mass-media sau de receptori prost informaţi despre România dar nu neapărat rău intenţionaţi. Vina pentru absenţa unei strategii de imagine care să ne facă mai vizibili, mai atractivi şi care să pună în lumină mai bine referenţii identitari pozitivi ne aparţine.

Imaginea unei ţări este o reprezentare compusă din atribute care reflectă, mai mult sau mai puţin fragmentar, referenţii identitari ai ţării respective, într-o manieră pozitivă sau negativă în funcţie de valenţa raportată la ceea ce este preţuit sau nu în spaţiul de percepţie. Sub aspect structural, aceste atribute de imagine pot fi centrale sau periferice, diferenţa dintre ele fiind dată de vizibilitate. Distincţia este utilă din perspectiva auditului şi reconstrucţiei de imagine. Atributele centrale sunt mai greu de destructurat dar sunt mult mai relevante din perspectiva refacerii unei imagini publice, în timp ce atributele periferice sunt mult mai uşor de estompat sau de accentuat, dar sunt mai puţin vizibile. Din perspectiva managementului imaginii de ţară, trebuie făcută distincţia între imaginea actuală (ceea ce se percepe acum despre România), imaginea proiectată (ceea ce vreau să pară România), imaginea prezentată (ceea ce arăt altora din ceea ce este şi ceea ce vreau să pară România) şi imaginea inferată (ceea ce înţeleg alţii din ceea ce arăt despre ceea ce este şi ceea ce vreau să pară România).

Percepţia imaginii de ţară se produce de regulă într-un orizont distal, în care un comunicator nu are acces direct, ci mediat prin informaţii furnizate de media şi de alte instanţe. Am fost martori ai conflictului din Irak sau din Iugoslavia, deşi nu am fost niciodată acolo. Cei mai mulţi dintre noi trăim cu impresia că ceea ce am perceput e pură realitate şi extrem de relevant pentru imaginea celor două ţări dar, în fapt, nu am perceput decât un fragment de realitate furnizat de mass-media şi definit adesea în raport de interesele de putere ale celor care controlau definirea unei situaţii. Ceea ce vreau să subliniez este că realitatea pe care o percepem ca indivizi este una negociată între noi şi diverse instanţe semnificative, pornind de la familie, scoală, politicieni, mass-media sau alte persoane şi mergând până la o experienţă directă în mediul care face obiectul percepţiei. Mai mult decât atât, dincolo de datele factuale ale unei experienţe directe sau mediate, produsul percepţiei noastre include definiţii situaţionale ale instanţelor semnificative dar şi proiecţii, stereotipuri şi alte deformări în funcţie de ceea ce constituie la un moment dat „ oglindaâ€Â? sau grila de decodificare culturală a unui spaţiu social dat. Foarte mulţi dintre români percep Uniunea Europeană nu neapărat aşa cum este, ci cum ar dori să fie, adică o soluţie la sărăcia şi nivelul de trai scăzut.

Revenind la percepţia României în străinătate, este evident că accesul receptorilor străini la realitatea românească este unul fragmentar, dependent de sursele de informare şi de mesajele transmise despre România pe aceste canale. Nimeni nu poate testa adevărul celor transmise prin instanţele intermediare decât printr-o experimentare directă a realităţii. Şi cum puţini sunt cei care au posibilitatea de a testa direct unele adevăruri emise despre o ţară (prin vizite sau interacţiuni directe cu cetăţeni români), de cele mai multe ori imaginea integrată despre o anumită ţară se bazează pe agregarea eclectică a unor informaţii disparate şi pe credibilitatea instanţei intermediare. Rezultatul este o reprezentare individuală sau colectivă a unui fragment din ceea ce compune la un moment dat identitatea de ţară. Identitatea este o realitate mult mai complexă pentru că se referă la ceea ce este adică la o realitate referenţială, în timp ce imaginea se referă doar la ceea ce se percepe din ceea ce este.

ÃŽn cazul vizibilităţii de ţară se poate pune în mod serios problema unei strategii de imagine care să facă obiectul percepţiei cât mai puţin fragmentar şi accesibil într-o manieră dorită de comunicator. ÃŽn fond, trăim într-un univers perceptiv extrem de complex iar capacitatea individului de a procesa mental informaţii şi de a le reţine este relativ limitată. Bătălia pentru imagine se dă în spaţiul care constituie centrul atenţiei publice, adică şi centrul atenţiei fiecărui individ în parte. Dacă o ţară îşi propune să devină vizibilă unor receptori poziţionaţi în spaţii de interacţiune şi percepţie distală, atunci trebuie să acţioneze în aşa fel încât, din multitudinea mesajelor concurente, să spargă zidul anonimatului şi să ajungă direct sau mediat în universul proximal de percepţie al individului.

Important este şi cum ajungi să fii perceput în spaţiul de proximitate al receptorilor. Imaginea unei ţări se formează oricum, cu sau fără voia celor de la putere sau a oamenilor de rând, atât timp cât informaţiile despre ea sunt vizibile în spaţiul alterităţii. Ceea ce contează este ca acest proces să nu fie lăsat la voia întâmplării şi să fie gestionat astfel încât prezenţa în spaţiul public să fie definită de acei referenţi identitari care avantajează ţara de referinţă. Sigur că o astfel de abordare poate fi interpretată drept una dramaturgică, prin care încercăm să ne prezentăm în faţa altora nu aşa cum suntem, ci aşa cum am dori să fim. Mult mai important este ca această prezentare să fie una întemeiată pe adevăr sau să aibă loc într-un spaţiu de plauzibilitate, să propună un mesaj alternativ sau complementar la cele care sunt deja pe piaţa comunicaţională şi care au drept rezultat o imagine care poate fi dezirabilă sau nu. Nu putem să îi acuzăm pe francezi sau pe spanioli că au o percepţie negativă despre români atât timp cât cele mai multe informaţii despre poporul român le sunt accesibile prin media şi aproape exclusiv pe evenimente negative cu referinţe la imigranţii români (hoţie, cerşetorit, trafic de fiinţe umane, imigraţie ilegală. Aceasta este România pe care o percep ei iar dacă vrem ca să perceapă mai mult decât atât, trebuie să ajungem în orizontul lor de proximitate perceptivă cu un mesaj alternativ. Putem în schimb să arătăm cu degetul Ministerul Afacerilor Externe care nu are o strategie de diplomaţie publică, standarde de comunicare şi un plan de diplomaţie publică la nivelul fiecărei ambasade, prin care să se asigure un prag minim de vizibilitate şi o promovare a unui mesaj pozitiv în ţările de interes strategic.

Există un soi de xenocentrism perceptiv din perspectiva raportării noastre la imaginea de ţară, completat de un proces de atribuire semnificativă în actul identificării. Altfel spus, avem impresia că imaginea noastră stă în centrul atenţiei celorlalţi, că imaginea noastră contează şi că orice străin este foarte interesat de imaginea României, ceea ce este fals. Străinii, la fel ca şi noi, sunt preocupaţi mai mult de propria imagine şi mai puţin de imaginea altora. Dacă ar fi să îi întrebăm pe români despre Tadjikistan sau Uzbekistan, probabil că cei mai mulţi dintre ei ar da răspunsuri foarte sumare. Pur şi simplu, impactul pe care cunoaşterea celor două ţări îl are asupra vieţii cotidiene a românilor este mult prea redus. Nu acelaşi lucru se poate spune dacă este vorba de SUA, Franţa sau Anglia. Etnocentrismul imagologic este confirmat şi de Eurobarometrul din 2003 care ne arată foarte clar că cetăţenii statelor Uniunii Europene sunt centraţi pe sine, ştiu foarte puţin şi sunt foarte puţin interesaţi să ştie mai multe despre statele candidate. La o discuţie privind comunicarea europeană, am descoperit că maltezii, slovenii, slovacii, lituanienii , estonienii erau la fel de frustraţi ca şi bulgarii sau românii privind vizibilitatea scăzută şi distorsionată a ţărilor lor în statele membre ale UE.

Un alt aspect al acestei abordări se referă la fidelitatea percepţiei sau a „transparenţei oglinziiâ€Â? în care se reflectă imaginea ţării, o variabilă mai puţin controlabilă dar extrem de utilă din perspectiva temelor şi mesajelor care trebuie transmise. Atunci când are loc un proces de heteroidentificare, el nu este neapărat un proces de disociere identitară negativă. Pur şi simplu este accentuată diferenţa, nu comunalitatea iar dacă această diferenţă de atribute identificabilă cuprinde referenţi negativi, ea nu este rezultatul unei conspiraţii, ci al unui acces fragmentar la o realitate şi o raportare diferenţiată la criteriile referenţiale proprii. ÃŽn raport de această raportare, referenţii de imgine primesc o valenţă pozitivă, neutră sau negativă şi evident că dacă în cazul subiecţilor străini există alte criterii referenţiale, atunci şi valenţa va fi diferită. Dacă un jurnalist francez vine în România, nu similaritatea elementelor de civilizaţie europeană îi va atrage atenţia, ci diferenţa şi probabil că imagini care nouă ne sunt deja familiare (căruţe cu maşini dezmembrate pentru fier vechi, comunităţile de romi, gropile din asfalt etc.), lui i se par şocante şi devin apoi imagini etichetă în paginile ziarelor occidentale. Iată cum, fără nici o rea intenţie, o imagine fragmentară devine apoi prin media o imagine etichetă despre România (uneori şi singura) iar, prin vizibilitate, baza unui stereotip. Dacă un român a comis o crimă în Spania sau în Italia, mediatizarea acestei crime şi a naţionalităţii autorului fac ca această identificare şi starea de suspiciune şi teamă să fie extrapolate asupra întregii categorii.

Astfel de imagini reducţioniste dictează ulterior comportamentul cetăţenilor şi autorităţilor străine faţă de toţi românii. Mulţi români care circulă în străinătate, cei mai mulţi oneşti dar asimilabili unei categorii, sunt victimele stereotipizării negative şi se plâng că au fost trataţi cu suspiciune, ca nişte posibili infractori. Stereotipul funcţionează ca un mecanism de economie a gândirii şi de aceea, odată înrădăcinat, este greu de demontat .

O altă consecinţă a reducţionismului mediatic din presa externă în reflectarea imaginii de ţară este diferenţa între imaginea percepută şi realitate. Foarte mulţi străini care vizitează România recunosc că imaginea anterioară experienţei directe este în general mult mai negativă decât ceea rezultată din experienţă. ÃŽn primii ani după 1989 unii străini veneau în România cu sticle de apă potabilă pentru că România pe care ei o percepuseră anterior, cu conflicte dintre romi şi români, cu mineriade şi cu multă sărăcie era una nesigură iar, prin asociere, într-o ţară nesigură nu era clar dacă era garantată potabilitatea apei.

Acest fapt ridică cel puţin două semne de întrebare. Primul, dacă situaţia este similară şi în cazul altor ţări şi al doilea, de ce diferenţa între imaginea apriori şi cea aposteriori este neapărat negativă. ÃŽn general, imaginea este mai negativă decât realitatea în cazul ţărilor situate la periferia lumii occidentale şi a celor care nu au o strategie pro-activă de imagine sau mai degrabă de branding. România nu se află într-o situaţie prea confortabilă din acest punct de vedere fiind poziţionată relativ periferic şi fiind identificabilă ca o ţară postcomunistă, aflată pe drumul integrării europene, cu rămâneri în urmă la proba luptei împotriva corupţiei şi a independenţei justiţiei. Una dintre soluţii este integrarea şi împingerea graniţei periferice spre alte spaţii geografice ceea ce, prin integrarea în Uniunea Europeană şi posibila mutare a atenţiei centrului spre Moldova şi Ucraina, e pe cale să se îndeplinească. Cât despre strategia de imagine a României, deocamdată se vorbeşte mult şi cam atât.

Cert este că România este percepută oricum dar nu ar trebui să ne fie indiferent cum. Aşteptările europenilor faţă de România sunt în primul rând de similaritate. Ei vor să vadă o Românie compatibilă cu lumea în care trăiesc şi în acelaşi timp predictibilă. Preluarea aquis-lui comunitar şi instituţionalizarea integrării au acest rol de construi o realitate românească corespunzătoare unor standarde minimale şi comparabilă cu cea europeană. Importantă nu e însă doar similaritatea, ci şi diferenţa. A existat o vreme când România era asociată cu Ceauşescu, copiii instituţionalizaţi, cu sărăcia ilustrată mai ales în comunităţile de romi, cu adopţiile internaţionale, cu mineriadele şi criptocomunismul, cu corupţia şi instabilitatea politică. Unii din aceşti referenţi negativi s-au estompat semnificativ dar rezonanţa afectivă negativă a rămas iar referenţii identitari prezenţi nu se convertesc încă într-o rezonanţă pozitivă.

Mulţi specialişti vorbesc despre un nevoia unui rebranding de ţară. Brandul de ţară reprezintă un capital care poate fi şi trebuie să fie manageriat ca orice altă resursă. „Produsul Româniaâ€Â? ca destinaţie turistică sau ca plasament investiţional nu se va vinde dacă ţara noastră va fi percepută ca fiind mai puţin atractivă decât alte produse precum Cehia, Polonia, Ungaria sau Bulgaria.

Managementul unui brand nu înseamnă doar comunicare. Nu poţi să vinzi un ambalaj excepţional cu un produs mediocru dar poţi crea un interes deosebit pentru produsul respectiv. Putem redefini brandul de ţară al României dar pentru ca acest proiect să fie un succes, trebuie schimbată însăşi România. O schimbare care poate să înceapă cu lucruri simple: amabilitatea şi corectitudinea vameşilor, asfaltarea şi igienizarea străzilor, refacerea faţadei clădirilor, reducerea birocraţiei şi a corupţiei, un comportament mai civilizat al românilor, etc. Schimbând identitatea României (ceea ce este), în timp se va schimba şi imaginea ei (ceea ce se percepe din ceea ce este).

Al doilea pas ar fi ca schimbarea de facto a României să fie însoţită de o reconstrucţie a imaginii de sine a românilor. Există referenţi pozitivi în imaginea de sine românilor dar şi multe stereotipuri negativizante care se reflectă în stima faţă de sine. Thomas spunea că „o situaţie devine reală prin consecinţele definirii ei ca fiind realăâ€Â?. ÃŽn baza acestei paradigme, o imagine de sine pozitivă ca naţiune ar impune standarde individuale şi colective de comportament şi ar face din fiecare român aflat în străinătate un motiv de mândrie, un mic ambasador sau un multiplicator de imagine pozitivă pentru România.

Dincolo de aceste schimbări necesare, este nevoie însă de un liant care să producă atractivitate, o relaţionare pozitivă a străinilor faţă de România. De aceea, rebrandingul de ţară este un proiect necesar pentru România. Noul brand nu se poate substitui unei realităţi, dar o poate completa cu succes. Altfel spus, el este necesar dar nu şi suficient.

Despre imaginea Romaniei - de Dan Jurcan


_______________________________________
''It is better to lose some battles in the fight for your dreams rather than to be defeated without knowing at least for what you are fighting for ...''

pus acum 19 ani
   
atomic_man
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 581
Bravos domne ! Ce ati mai inceput sa le  combateti  !!! Incepeti sa-mi placa despre voi! Va miscati nu gluma !!!  Vreau sa imi dati si exemple ca netu' e mare !!!  Raluca_bv s-a miscat bine !!!  Salut  Raluca !!!

pus acum 19 ani
   
atomic_man
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 581
Nu stiu de ce numai la noi apar in fata toate astea cu: copii strazii,aurolacii,drumuri proaste,hoti etc. etc. etc.!  Oare suntem singura tara din lumea asta care are aceste probleme? Va spun sincer, nu cred ! Oare cine se ocupa de lobby pentru tara asta in strainatate ? Unde sunt ambasadorii nostrii ? Cum zice Raluca mai sus cred ca trebuie sa incepem schimbarea imaginii tarii noastre de aici din interior ! Totul,sau ma rog aproape totul, tine de mentalitatea noastra,dar in acelasi timp nu cred ca mentalitatea poate fii schimbata atunci cand ai lipsuri,in primul rand materiale.

pus acum 19 ani
   
mad_bull
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 1007
Multumim Raluca.....poate ar trebui sa-l citeasca multa lume.....



_______________________________________


pus acum 19 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 7666


_______________________________________
- - - -



pus acum 19 ani
   
atomic_man
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 581
ziceam ceva de imaginea tarii noastre i-a cititi articolul de mai jos preluat de pe   
cititi printre randuri:
Turneu in Germania
Jean Constantin, Maria Dragomiroiu si Mirabela Dauer vor pleca, maine, intr-un turneu in Germania. Pe 1 decembrie, cei trei artisti vor sarbatori Ziua Nationala a Romaniei printr-un spectacol la Casa de Cultura a Romaniei din Bruxelles. Ingrijorator este insa faptul ca un organizator de spectacole din Germania a lansat zvonul potrivit caruia Jean ar fi bolnav, scopul fiind acela de a crea panica in randul comunitatilor de romani si astfel sa nu mai vina la spectacole.


pus acum 19 ani
   
micutza
Fragile

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2121
hai mai suntem o tara frumoasa, cu oameni frumosi....pacat de structura!

_______________________________________
oare tu...cel care nu ma cunosti, ma auzi? ma cauti cumva? sau nu imi simti lipsa, pentru ca esti prea vesel....!

pus acum 19 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 7666
ba, ce nebuni. poate vrem sa ne facem noi o imagine buna, dar mai apar si altii care ........................... iti vine sa ii iei la bataie, pe bune.


si stiti cine a stricat cel mai mult imaginea romaniei - hotii si .......... .


_______________________________________
- - - -



pus acum 19 ani
   
micutza
Fragile

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2121
"Bruxelles-ul a trimis, ieri seara, Romaniei, o noua scrisoare de avertizare, asa-numita „Early Warning“, la doua saptamani dupa publicarea Raportului de monitorizare, care cere autoritatilor sa ia masuri ferme impotriva coruptiei, inclusiv la nivel inalt si atrage atentia ca este nevoie de eforturi importante pentru aplicarea reformei sistemului juridic si accelerarea reformei administratiei publice. Securizarea frontierelor ramane in continuare o problema, la fel ca si protectia mediului.
Scrisoarea Comisiei Europene da Guvernului un termen de sase luni, pana la urmatorul Raport de monitorizare, din primavara 2006, pentru a rezolva problemele semnalate la 25 octombrie. In caz contrar, Romania risca activarea clauzei de amanare, care impinge cu un an, pana in 2008, data aderarii.
Documentul de trei pagini, care se afla pe masa primului-ministru, este construit pe concluziile raportului comisarilor europeni. Se constata ca Romania indeplineste criteriul politic, dar sunt necesare eforturi sporite pentru implementarea reformei sistemului juridic si pentru intensificarea luptei impotriva coruptiei, inclusiv la nivel inalt. De asemenea, Bruxelles-ul solicita intarirea reformei administrative.
Din punct de vedere economic, scrisoarea Comisiei Europene constata ca Romania este o economie de piata functionala, dar cere continuarea reformelor structurale, pentru ca tara sa faca fata competitiei pe piata comunitara.
Documentul subliniaza ca este necesara incetinirea ratei inflatiei si cere o atentie sporita in privinta dezechilibrelor externe. Masurile de natura economica trebuie sa se concentreze si pe largirea bazei de impozitare si exercitarea unui control mai strict al politicilor de salarizare in sectorul public. "

10.11.2005
ce spuneam de reforme, coruptii, ??


_______________________________________
oare tu...cel care nu ma cunosti, ma auzi? ma cauti cumva? sau nu imi simti lipsa, pentru ca esti prea vesel....!

pus acum 19 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 7666
aha. dar lasa ca sunt si la ei. dar acolo nu se simte, pentru ca au un alt nivel de trai.

_______________________________________
- - - -



pus acum 19 ani
   
mad_bull
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 1007
cica Dumnezeu si SF Petru stateau ei asa si se plictiseau ..cand Dumnezeu se hotaraste si face lumea....Incepe face Pamantul... si pune continentele....pune o Sahara  ici  O Himalaya mari oceane ghetzari....

Se hotaraste si pune si Marea Neagra...mai la est muntii Carpati .Dealuri  si campii roditoare rauri
La un moment dat SF Petru ii zive

  - Doamne dar la unii le-ai dat ce a fost mai rau  ..iar aici pui de toate.....
Se uita Dumnezeu la el si i spune

   - Da !! Dar sa vezi ce popor o sa le dau!!!!


_______________________________________


pus acum 19 ani
   
micutza
Fragile

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2121

chiar ca i dotata 'haina n buzunare'!


_______________________________________
oare tu...cel care nu ma cunosti, ma auzi? ma cauti cumva? sau nu imi simti lipsa, pentru ca esti prea vesel....!

pus acum 19 ani
   
mad_bull
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 1007
nu e de  ras e de plans......!!!!
sSi ce ar fi daca am vorbi un pic si de imaginea care ne-o facem in felul in care tratam minoritatzile....

parerea mea e ca ar trebui sa adoptam  modelul francez........adica ceva de genul...stai la mine n tzara ..invetzi  limba ..mea si nu comentezi ca vrei nu s ce drepturi!!! autonomii culturale teritoriale si alte cacaturi....


_______________________________________


pus acum 19 ani
   
micutza
Fragile

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2121
nu rade nimeni! suntem uimiti ca postezi .... iar posturile sunt interesante! avem idei....avem onoare....parca asa era nu?

_______________________________________
oare tu...cel care nu ma cunosti, ma auzi? ma cauti cumva? sau nu imi simti lipsa, pentru ca esti prea vesel....!

pus acum 19 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 7666
sunt de acord ca minoritatile sa faca scoala in limba lor. dar cu autonomia, nu. si eu zic ca avem o imagine buna cu privire la felul in care tratam minoritatile. au ce le trebuie in limba lor, au programe de finantare.

_______________________________________
- - - -



pus acum 19 ani
   
atomic_man
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 581
Nu cred ca undeva in lumea asta minoritatiile nationale sa aiba mai multe drepturi ca in Romania.Referitor la ce sa scris mai sus imi revendic dreptul sa fiu de acord cu Artzyy.Si de asemenea sunt foarte revoltat ca sunt minoritati nationale care nu stiu limba romana.Este limba tarii lor si daca nu le convine sa plece si sa ne lase.Nu avem nevoie de ei.

pus acum 18 ani
   
delaurentis
Site owner

Din: Tg-Jiu
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 7666
uau, esti prea radical. trebuie discutate temele astea cu tact. problema este ca si dupa o gramada de facilitati unii vor si mai mult.

_______________________________________
- - - -



pus acum 18 ani
   
mad_bull
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 1007
are dreptate atomik tie cui nu i convine sa plece nici nu avem nevoie de asa ceva..........suntem in romania ...suntem romani...trebuie sa vorbim romaneste...si gata!!!!

_______________________________________


pus acum 18 ani
   
atomic_man
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 581
Apropo de imaginea tarii noastre,acum o sa spun despre imaginea tarii noastre in interiorul ei.Am fost plecat de ziua nationala din Oltenia spre Ardeal.Toate bune si frumoase,steaguri peste tot,parade militare,dar mergand printre oamenii nu am simtit atmosfera aia festiva care am vazut-o la televizor.Nu i-am simtit totusi bucurosi ca este ziua noastra nationala.Voi ce ati simtit de ziua nationala si cum ati sarbatorit???

pus acum 18 ani
   
mad_bull
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 1007
ai fost un cacattt ....asta e doar ce vezi tu.... patrunde in sufletul tarii noastre si o sa vezi ca ea sufera ....nu are oamenii potrivitzii...oameni care pot sa i faca o imagine........o imagine frumoasa.....in schimb are numai oameni care o sa i faca o imagine proasta doar pentru interese propriiiiii....

_______________________________________


pus acum 18 ani
   
N30-G3n
Membru nou

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2
Am si raspunsul... da, se poate, dar dupa un timp se va exporta nisipul.

Modificat de N30-G3n (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
N30-G3n
Membru nou

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2
Buna tuturor.... am si eu o intrebare... se poate construi socialismul in desert?

imaginea romaniei buna poate construi desert?

4.1KB


pus acum 17 ani
   
N30-G3n
Membru nou

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2
 

pus acum 17 ani
   
pinkzippo
Membru nou

Din: galati
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2
imaginea romaniei suntem noi,nu basescu,nu tariceanu,NOI,si noi traim ca in trecut,nu stim sa ridicam pretentii,stim sa lasam capul jos si...sa nu spun ce,sus,astai romania cu imaginea creata de noi insine,fara personalitate,fara sa stim sa ne tinem capul sus.Ce au alte popoare in plus fata de noi,stiti?nimic,au 2 maini ca si noi,2 picioare ca si noi,dar au mandrie,eu am fost plimbat prin "niste" tari,si sa stiti ca nu au nimic deosebit fata de noi,dar stiu sa ridice pretentii,e un inceput,incearca sa renunti la acel"lasa mai ca merge.lasa mai ca e bun si asa" si vei vedea ca e cu totul altceva.In clipa unor pretentii ridicate de acolo incep multe,chiar foarte multe,dar ce sa-i facem asta e imaginea romaniei,"vecinul e de vina intodeauna" sa ne auzim cu bine

_______________________________________
durrile mici au ferestre,durerile mari au intuneric

pus acum 16 ani
   
js46335
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 3
AMV Converter is an easy to use video to AMV converter and video to MTV converter software that help you convert any video to AMV or MTV file with excellent video and audio quality.
AMV Video Converter was developed for helping you to convert the video to AMV file format which can be played by some MP3 or MP4 Players. Support .amv and .mtv format. The AMV files converter also support you convert AMV videos to other video format.
AMV Media Converter and AMV Movie Converter are both perfect AMV Converter for everyone to have a try.


pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la